Пътният сектор се управлява от частни интереси с държавни средства. Това заяви Мирослав Мазнев, бивш изпълнитлен директор на Камарата на строителите.
Държавата абдикира от управлението на отрасъла като цяло, каза още той пред bTV.
Той обясни, че "Струма" е строена възможно най-добре, с найкачествените материали. Ако има проблеми, те са се появили при експлоатацията и поддържаето и след това.
Фаталният участък на "Струма" е проектиран по правилник от 2000 г., който отговаря на изискванията. Габаритите му са за магистрала - 11,50 м на платно. Участъкът е с много високо качество. Маркировката, която правихме тогава, бе кристали Сваровски, за да издържи по-дълго. Това заяви пред bTV бившият председател на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев, който е бил технически директор на група от фирми, изпълняващи този проект.
При участъка "съществуват различни проблеми, които говорят за неговото узаконявани и въвеждане в експлоатация, тъй като строителството започва, когато отчуждителните процедури не са окончателно приключили", каза Мазнев.
Участъкът на магистрала "Струма" е завършен през 2007 г. с Акт 15. По същото време беше завършен участъка Чирпан - Стара Загора. Знаете какво е неговото състояние. Този път продължава да работи много добре. Един от проблемите, които преодоляхме при строителството на участъка, е по отношение на материалите, влагани в конструкцията на пътя. За износващия пласт закупихме материал, който беше три пъти по-скъп, отколкото нормалните кариери ни предлагаха, заяви инженерът
Прави ми впечатление, че сега по време на експертните разговори за бъдещото управление изобщо не е е включен отрасъл "Строителство", има "Транспорт", има "Регионално развитие", но там не е включен строителният ресор"каза инж. Мазнев.
Относно обсъждането за преминаване на АПИ към Министерство на транспорта, Мазнев заяви, че строителството е един от най-важните отрасли в една икономика и така е и в България: "Между 15 - 17 на сто от БВП е отрасъл строителство и там работят в момента 150- 200 000 души, а през 2007 година са били 400 000 души и през цялото това време държавата абдикира от управлението на отрасъла като цяло, това къде ще бъде АПИ са елементи, които трябва да бъдат съпътстващи, след като бъде определен начинът на управление на целия сектор.
България няма институция, която да прогнозира и методически да ръководи сектор "Строителство", заяви още експертът. "Още при първия служебен кабинет се видя, че МРРБ не разполага с необходимата информация за управлението на строителни процеси", заяви Мазнев.