Имаме притеснения, че истината е заложник на българо-македонските взаимоотношения. Прокуратурата бързо иска да приключи разследването. Още от първия ден се внушава, че шофьорът е виновен. Но той не може да се защити. Делото ще бъде бързо прекратено, по най-бързия начин ще бъдат изплатени обезщетения.
Това заяви пред bTV Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Повод за думите му е тежкия пътен инцидент на АМ "Струма", при който в македонски автобус изгоряха 45 души. Държавното обвинение хвърля вината основно върху шофьора, но пътни експерти алармират, че пътят не е в добро качество. Одит на МРРБ доказа, че пътят не разполага с Акт 16, а освен това допустимата максимална скорост е била завишена без това да е съобразено с пътните условия.
"Докладът доказва, че тези мантинели са били увредени от предишни катастрофи, че са били преправяни, преинсталирани и то неправилно. Ако те бяха правилно сложени, дали нямаше да задържат автобуса, да променят траекторията му, да не попадне в капана им. Жертвите се случват, защото тези мантинели са направили капан. Има липсващ знак. Собственикът на пътя е знаел за липсата на този знак, но услужливо министърът скрива тази информация, а прокуратурата отказва да разследва. Държавното обвинение за всички смъртни случаи трябва да разследва пътните условия. В противен случай собствениците на пътя не се интересуват какво е състоянието на маркировката, на знаците. Предстоят ни нови подобни тежки инциденти", посочи още Богдан Милчев.
По думите му ако се докаже, че пътят е проблемен, българската страна ще трябва да изплати огромни обезщетения на македонската страна. Шофьорът безусловно има отношение към катастрофата, смята Милчев, но бе категоричен - вината не е само на водача, а прокуратурата разполага с нужния ресурс, за да извърши разследване.
"Не казваме, че пътят е виновен. Искаме експертиза", настоя Богдан Милчев.