НОВИНИ


Пътуването по АМ „Хемус“ – опасно за живота, сочи доклад

6 4456 24.01.2022
Пътуването по АМ „Хемус“ – опасно за живота, сочи доклад
Бившият премиер Бойко Борисов инспектира АМ „Хемус“ БГНЕС

Автомагистрала „Хемус“, която навремето бившият премиер Бойко Борисов обожаваже да инспектира, отново влезе в новините. Този път няма скандали, не става дума за пари, изнесени в чували, за финтиране на Закона за обществените поръчки и за провали в строителството на новите отсечки. Става дума за състоянието на участъците, които са в експлоатация. Оказва се, че точно те са опасни за живота на пътуващите по „Хемус“. Че пътуването по магистралата е опасно за здравето и дори за живота на шофиращите и придружаващите ги, алармира Институтът за пътна безопасност.


Предупреждението на ИПБ се основава на одит, извършен от международно признат специалист. Той обхваща 25-километровото трасе на „Хемус“ след Елешница (в посока Варна), като включва и тунела „Витиня“.

 

Констатирано е, че обезопасителните съоръжения са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пасажерите в МПС и мотористите. Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПСв пътнотранспортни произшествия. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания. Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна.


Според доклада тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност. Налице са предпоставки за настъпване на ПТП със сериозни или фатални наранявания поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. За съжаление, тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като следствие от "несъобразена скорост".


Изводът, до който достигат от ИПБ е, че АМ „Хемус“ е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходимо е незабавно предприемане на действия за обезопасяване на автомагистралата от страна на стопанина на пътя.


„Уважаеми г-н Караджов, уведомяваме ви, че АПИ е специализирана агенция към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Министърът носи пряка отговорност за действията и бездействията на агенцията, както и наказателна такава. В АПИ са постъпили десетки сигнали за опасности по АМ „Хемус“ през последния месец, но реакция не е последвала. Очакваме да бъдем уведомени за конкретните действия, които ще разпоредите и за сроковете им за изпълнение. Необходимостта от обезопасяване на АМ „Хемус“ е незабавна предвид високия риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия вследствие констатираните опасности в Доклада на инж. Стелиянов“, пишат от Института до министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама