Работата по изграждането на тунела под Шипка не е спирала и не е имало забавяне. Имаме потвърждение от фирмата-изпълнител, че проектът ще се строи. Това увери министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.
В Габрово той уточни, че съоръжението тепърва ще се проектира през следващите 8 месеца от избрания изпълнител, на базата на одобрен идеен проект.
„Офертата на изпълнителя е на стойност 358 милиона лева - за техническо проектиране и строителство, като се очаква в утрешния ден да бъде потвърдена писмено“, поясни министър Караджов.
Министърът обясни, че тунелът няма да е с 4 платна, защото мостът няма да ги понесе.
Той заяви още, че има три проекта за пътища по програма „Транспортна свързаност”- за АМ „Струма”, в частта за Кресненското дефиле, високоскоростният път Русе - Велико Търново и тунелът под Шипка.
В бюджета за 2022 г. е предвидена сума за ново строителство, като в нея са включени три проекта, както и участъци от АМ „Хемус“ и скоростния път Видин - Ботевград, посочи още министърът.