Предвижда се вливане на БДЖ „Пътнически превози“ и БДЖ „Товарни превози“ в БДЖ Холдинг, като по този начин ще се създаде национална компания БДЖ ЕАД“, каза заместник-министърът на транспорта Илия Илиев и съобщенията.
Новата структура на БДЖ ще е по-ефективна в съответствие с размера на пазара.
„С това преструктуриране ще се установи структура, която ще бъде по-полезна в управлението на ресурсите в съответствие с размера на пазара. С новата структура ще се отстранят сериозни организационни слабости, които ще помогнат да се преодолее технологическата изостаналост на БДЖ. С тази реформа ще бъдат премахнати административни звена, които поглъщат големи разходи. Ще се създаде добра база за развитие на превозите и финансова стабилност“, категоричен е Илиев.
Важен елемент от преструктурирането е инвестицията в човешки капитал.
„Европа днес има нужда от повече железници, а българската железница се нуждае от повече Европа. Важен елемент от преструктурирането е инвестицията в човешкия капитал. Подобряването на условията на труд и обучение на персонала. С новата структура ще се улесни възстановяването на железопътните системи със съседните държави, както и интегрирането на градската мобилност с европейската транспортна система. Утре на 18 февруари трябва да бъде обявена пътната карта. Периодът на извършване на тези реформи се планира да продължи няколко месеца. Месец септември трябва да заработи БДЖ ЕАД“, каза Илиев.
Конфликт на интереси няма да има, категоричен бе Илиев.
„Ние сме направили анализ дали ще има конфликт на интереси, дали ще нарушим европейските изисквания, това няма да се случи. Има начини да се води счетоводството, да се извърши преливане от БДЖ „Пътнически превози в „Товарни превози“. Това не противоречи на европейските регламенти имаме такива примери в други държави. Така, че могат да бъдат спокойни останалите железопътни превозвачи. Еднакви ще бъдат условията за всички на пазара. Предложихме и в бюджета възможност да облекчим всички с намаляване на инфраструктурните такси с 50%. В това отношение ще гарантираме равнопоставеност. Ние стриктно ще следим тези изисквания и този процес до стартиране на БДЖ ЕАД, ще работим да не се случи нерегламентирано финансиране“, категоричен е той, предава БГНЕС.