Държавното предприятие ”Транспортно строителство и възстановяване” (ТСВ) отказва да предостави на принципала си - министъра на транспорта, информация за това как без обществена поръчка руската компания ”Гидрострой” е станала подизпълнител по проект на стойност 418 млн. лв. с ДДС. Това показва информация, предоставена от Николай Събев в рамките на парламентарния контрол, съобщи Дневник.
През пролетта на 2020 г. Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" възложи на 100% държавната търговска компания ТСВ удълбочаването на два плавателни канала в пристанище Варна. Стойността на поръчката е 418 млн. лв. с ДДС. Това стана по една от т.нар. инхаус процедури (без обществена поръчка). Разследване на "Дневник", което продължава и в момента, показа, че пак без обществена поръчка държавното дружество е наело подизпълнители, на които е платило 339 млн. лв. с ДДС.
На трети етап като краен изпълнител на проекта, но вече със секретен договор, е наета руската "Гидрострой"
В продължение на две години и независимо от смяната през това време на две редовни и две служебни правителства, договорите, сключени с подизпълнителите по проекта, са пазени в дълбока тайна въпреки неколкократни съдебни произнасяния в полза на публикуването им.