Регионалният министър Гроздан Караджов е непоклатим – има политическа воля за въвеждане на такси за тежкотоварните превозвачи използване на второкласната пътна мрежа и протестите не биха повлияли това решение. Предложението на МРРБ е ТИР-овете да плащат между 2 ст. и 7 ст. такса на километър.
„Естествено е, че ако досега си плащал 0 стотинки, всяка цена, която ти предложат, ще е висока. Със същите аргументи е отклонено въвеждането на ТОЛ такси за второкласната мрежа през 2020 – уплашили са се от протестите. Аз съм „за“ превозвачите да изразят гражданския си глас, но има политическа воля да подредим нещата така, както трябва да са“, каза Караджов.
„Тежкотоварните превозвачи да могат да обжалват наложените им от ТОЛ системата санкции, ако те се дължат на неволно допуснати и коригирани в последствие грешки. Такива законодателни промени са инициирани от регионалното министерство“, обясни той.
„Целта е тези високи наказания заради пропуснати сегменти или пропуснато начало или край на маршрута, те да могат след това чрез своя оператор, който ги поддържа, да заявят тези грешки и да не бъдат третирани като нарушители. Така нарушенията, които се дължат на неволни грешки, ще бъдат изчистени и очакваме да останат не повече от 10% от сегашните“, уточни регионалният министър.
Според Гроздан Караджов заплащането на ТОЛ такса за този тип пътища няма да оскъпи сериозно превоза на товари.
„За фалити не може да се говори. Представете си - един ТИР превозва на 300 км. литър олио или килограм брашно, ще се оскъпи не повече от стотинка. Така че не смятам, че може да говорим сериозно за инфлация. Може да го подхвърлим на масата като теза, но не се подкрепя икономически“, каза министърът.
Що се отнася до изграждането на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле Гроздан Караджов заяви, че се води „тежък диалог“ с министерството на околната среда и водите. Три работни групи, по настояване на екоминистерството, проверяват всички варианти за строеж на трасето и това ще отнеме няколко месеца.