На мен никой не ми дърпа конците, камо ли Орлин Алексиев. От години не съм говорил с него. Нямам шапка. Шапката ми са Тошко Йорданов и Слави Трифонов. Винаги, когато ми трябва подкрепа ги търся тях. Още никой не е пробвал да ми купи, но имаше много желаещи фирми да се срещнат с мен. Категорично отказах от първия ден да се срещам с фирми.
Това заяви в предаването „ЕвроДикоФ“ по „Евроком“ министърът на регионалното развитие и благоустройство Гроздан Караджов.
На твърденията на Богдан Милчев, че е зависим, самият той обясни: „Милчев дойде при мен и ме хвана за ръката. Каза ми: „Направи ме твой съветник“. Аз му казах: „Ще трябва да питам“. Все пак съветниците са политически фигури. Трябва да питам „Има такъв народ“, има си ръководство“.
„Няма власт над тая глава“, добави Караджов.
„Ако говорим за „ин-хаус“ процедурите, раздадените аванси са над милиард и 300 милиона, а общата сума на сделките е над четири милиарда и половина. Първи, втори и трети участък на АМ „Хемус“ са вече в строителство. Има някакви започнати дейност в 4 и 5 лот. 6-ти, 7-ми, 8-ми и 9-ти няма извършена работа“, коментира още той.
„Става дума за регулярни договори за текущ ремонт и поддръжка, които са минали през Закона за обществените поръчки. За съжаление, около тях има два тежки въпроса – оспорена е тяхната законност. Те са сключени за 5 години, но на стойност само 250 млн. лв., за които пари няма как да се поддържа цялата мрежа. Втория недостатък е, че за поддържащи дейности са писани договорите, но са извършвани основни ремонти“, уточни регионалният министър.
„Бюджетът влезе наскоро в сила и сме пуснали новите поръчки, но кога ще сключим договорите за поддръжка и момента, в който ще отпаднат старите договори – ще се получи пролука, когато няма да има кой да сложи един знак или една мантинела“, каза още Караджов,
„Много е важно НС да ни позволи със сегашните договори да продължим до избор на нови договори по новите механизми. Целта не е да узаконим старите договори“, категоричен беше регионалният министър.
Що се отнася до идеята да се въведе ТОЛ такса и за второкласните пътища у нас Гроздан Караджов е на мнение, че правителството трябва да прояви политическа воля и да не отстъпи. Според него така ще се върне справедливостта.
„Увеличаваме ТОЛ таксите за магистралите и първокласните пътища. Второкласните пътища вече няма да са с нулева ставка“, обясни той.
„В момента ТИР-овете заобикалят първокласните пътища и пътуват по второкласни. Така не плащат. В момента това е законно и няма как да им се сърдим за това. Но тя става много по-увредена“, добави регионалният министър.
„Ако аз ще съм жертвата, за да се възстанови справедливостта, аз съм окей. Ако премиерът Кирил Петков каже, ще се сложи друг регионален министър. Но съм говорил по темата с правителството и сме единни“, категоричен бе Караджов.
„За изграждането на ТОЛ системата са дадени веднъж 180 млн. След това е сключен още един странен договор, за който се плащат по 2,5 млн. лв. на месец. Тези пари ми изглеждат много, затова има две комисии, които преглеждат договора“, добави Караджов.