„Булгартабак" обмисля да намали цените на някои марки цигари от юли, съобщи изпълнителният директор на компанията Иван Биларев.
Според него спадът, който е отбелязъл „Булгартабак" във вътрешния пазар на цигари, може да предизвика намаляване на цените на цигарите. Ръководството на дружеството свика извънредна пресконференция, за да отговори на обвиненията на шефа на митниците Ваньо Танов, че „Булгартабак" умишлено е тласкан към фалит с цел приватизация на безценица. От компанията категорично отхвърлиха тези твърдения и съобщиха, че финансовите показатели на дружеството през първото тримесечие са се повишили спрямо същия период на миналата година.
„Булгартабак" е увеличил приходите си за първото тримесечие с 58 процента от 2008-а година насам и с 26 на сто спрямо същия период на 2009-а. 51 процента е повишението на износа спрямо 2008-ма година. Делът на вътрешния бандеролен пазар обаче е спаднал с около 14 процента прямо първите три месеца на 2009-та", каза Иван Биларев. По думите му, след като завърши месец юни, трябва да се направи пълна рекапитулация за това, какво се случва с финансовите показатели към полугодието и ако има възможност, ще се подходи "марка по марка как да се определя ценовата политика до края на годината.
Ръководството на „Булгартабак" съобщи, че е изненадано от изявленията на генерал Ваньо Танов, според когото компанията е загубила повече от 70 процента от дела си на пазара и шефовете й умишлено я тласкат към фалит. Георги Костов, заместник-председател на Съвета на директорите на „Булгартабак", не изключи евентуален опит да се попречи на предстоящата приватизация на дружеството. „Може би това е най-лошото нещо, което може в този момент, когато примерно след седмица-две, дай Боже, консултантът ще започне да работи по оценката на компанията, високопоставен държавен служител внушава, че ръководството на компанията я води към фалит", каза Костов.
От „Булгартабак" обявиха, че са повишили продажбите си с близо 20 на сто през последните месеци благодарение на акциите на МВР срещу контрабандата. От компанията предупредиха клиентите си, че на пазара са се появили фалшиви продукти с техните марки. Ръководството на „Булгартабак" съобщи още, че инвестиционната политика за 2010 година за двете фабрики в София и Благоевград е в размер на 33 милиона лева.