Проект за мащабна рекламна кампания за привличане на чуждестранни инвестиции, финансирана с европари по линия на ОП „Конкурентоспообност" стартира Българската агенция за инвестиции. Това съобщи Борислав Стефанов, изпълнителният директор на ведомството, цитиран от Дарик.
По думите му това е първата му идея като нов шеф на агенцията и добави, че до две седмици ще бъдат публикувани първите обществени поръчки по проекта. Предвижда се до няколко месеца да се определят и секторите, които ще представят България като дестинация за инвестиции.
Идеята е да бъде изградена цялостна стратегия, която да казва: тези индустрии в тези държави ги рекламирайте по този начин. Ако искаме примерно пет индустрии да промотираме в Китай, където малко хора знаят къде е България, там трябва реклама на доста по-високо ниво, която е подоходящо да бъде направена в официални медии, еди-кои си списания и така. Но в държави, като Гърция, всеки знае къде е България, такава мощна рекламна кампания по вестниците или телевизията няма да има кой знае какъв ефект. Затова в този случай е уместно да се наблегне на директен маркетинг, обясни стратегията Стефанов.
Основната част от проекта като пари са разпределени горе-долу в следния порядък - от общия бюджет, който е 23 млн., приблизително два са предназначени за анализи и всичко останало - за маркетинг и медийна дейност, каза Борислав Стефанов.
Той обясни, че в началото на следващата година може да започне същинската част на рекламната кампания. Проектът официално е започнал през май, като срокът за изпълнение е три години.