"Аз като всички останали българи виждам състоянието на пътищата в страната, а то е ужасно, но това е наследството, което получаваме и трябва да се справим с него". Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов пред Нова телевизия.
"Да, разбира се. АМ "Хемус" остава за 2027 г. Това е обусловено както с въпросите с проектирането на последните участъци, така и с отчуждителни процедури по последните два участъка", заяви той.
По думите му до 2025-2026-та г. трасето трябва да е готово до Велико Търново.
Караджов подчерта, че това е свързано с ин-хаус процедурите сключени от предишното правителство на Бойко Борисов.
"Не можете да кажете, че един лек автомобил въздейства повече върху пътя от един 40-тонен камион. В цяла Европа е така. 2/3 от парите за поддръжка на пътищата се плащат от тежкотоварните камиони и превозвачите, а 1/3 от водачите на МПС", заяви той относно новите ТОЛ такси.
"Хората имат интерес да се случи това, което предлагаме. Това е замисълът. Затова сме платили пари от данъците на хората. Парите от ТОЛ системата вървят изцяло по банков път. Всички тези камери, чрез които стават регистрациите са електронни, а никой не може да изтрие нищо от тази система", подчерта Караджов.
По думите му хлябът ще се вдигне с 1 стотинка за 20 броя заради новите ТОЛ такси, а не с 25 или 50, както се твърди.
"Цялото това фокусиране върху ТОЛ-а е лишено от аргументи. Няма никакъв инфлационен натиск, а просто плащането е се премества към друга глава. Няма причина да си подавам оставката. Аз съм министър на българските граждани", категоричен беше той.