НОВИНИ


Спаси София иска оставката на Фандъкова: 20 шефове на транспорта ни струват 1 млн. лв. годишно

0 3376 19.05.2022
Спаси София иска оставката на Фандъкова: 20 шефове на транспорта ни струват 1 млн. лв. годишно

От Спаси София днес поискаха оставката на кмета Йорданка Фандъкова заради катастрофалната ситуация с градския транспорт. Освен с бездействие по отношение на реформирането на системата на градския транспорт с цел драстично намаляване на загубите и увеличаване на пътниците, директорите на общинските транспортни предприятия сключват неизгодни договори с неслучайни фирми, които ощетяват бюджета на общината с милиони левове всяка година, докато в същото време си разделят по 1 млн. лв. за заплати годишно.


Градските активисти споделят скандални документи, от които става ясно, че 4 млн. лв. на мандат отиват само за заплати на двадесетте члена на съветите на директори на общинските транспортни дружества с множество дублиращи се функции. "Оказва се, че докато кметът Фандъкова заплашва софиянци, че ще им спре транспорта, защото няма пари за заплати на работниците, плащаме изключително щедри заплати на огромни и ненужни бордове на директори по време на безпрецедентна криза. Ето защо няма пари за градския транспорт - всичко отива в скандални и опорочени търгове и скъпо трудоустрояване на лоялни партийни кадри!", заяви Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.


.

 

Според данните, директорите в ЦГМ взимат по 374 000 лв. на година, а членовете на съветите на директорите както следва: на "Столичен електротранспорт" - 230 000 лв. годишно, на "Столичен автотранспорт" - 175 000 лв. на година, като директорът Слав Монов, сключил редица скандални сделки, получава 53 000 лв. през 2021 г. Членовете на съвета на директорите на "Метрополитен" пък си разделят по 265 000 лв. на година.

 

"Скандални и неприемливи са данните, че Столичен Автотранспорт е сключил договор с посредник за доставка на газ на двойно по-високи от пазарните цени. Управляващите от ГЕРБ са сключили сделката с директно договаряне, без търг и с огромна комисионна за фирмата - посредник. Само за март надценката е над 2.5 млн. лв. - общински пари, които са отишли в частен джоб заради лошо управление. Цялата отговорност за този пир по време на най-дълбоката криза е в управлението на столицата, начело с г-жа Фандъкова", категоричен е общинският съветник Борис Бонев.

 

Това е поредното скандално разкритие за лошото управление на транспорта в София. От Спаси София припомнят и ремонта на общежитието в Дружба за 3 млн. лв. на десетократно завишени цени, който бе възложен от същия директор на общинско предприятие, сключило и договора за доставка на скъп газ. "Нека си спомним и как управляващите от ГЕРБ, начело с председателя на СОС Георги Георгиев, искаха да подарят 3 млн. лв. на частния превозвач МТК заради “случайно” сгрешена формула за изчисление на разходите. Това е поредното доказателство, че градският транспорт в София се източва, вместо да се управлява отговорно и затова в момента той се намира в тази криза", заяви Борис Бонев.

 

В тази връзка, от Спаси София припомнят предложението си за закриване на ЦГМ и сливането на всички дублиращи се структури в единна компания с което ще бъдат премахнати десетките директорски позиции с високи заплати, секретарки, дублирани отдели, служебни коли. По този начин разходите ще бъдат драстично намалени, процесите - оптимизирани, а новата структура ще бъде значително по-ефективно управлявана.

 

От Спаси София припомнят, че билетната система, за която ЦГМ плати колосалните почти 100 млн. лв., все още не е въведена тъй като управляващите от ГЕРБ не приемат нова билетна политика, която да направи пътуванията по-изгодни и удобни за гражданите. "От Спаси София още преди половин година предложихме цялостна и гъвкава тарифна политика - билети за безплатно прекачване, запазване на цената на годишните карти от 365 лв. и значителни улеснения за всички млади до 25 години - годишна карта от 200 лв. С тези предложения искаме да направим градския транспорт по-привлекателен както за пътуващите всеки ден, така и за онези, които го използват по-рядко. Целта е да привлечем повече пътници, да увеличим приходите на системата и да намалим задръстванията и замърсяването. Но на управляващите явно не им се бърза, за тях приоритет са поръчките, а не удобството на гражданите и отговорното управление на публичните средства", смята Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.

 

Борис Бонев е категоричен, че държавата трябва да отпусне помощ за София само срещу смели реформи, ясен план и чувствителни подобрения в градския транспорт. "Безобразно е да се търсят 220 милиона от парите на всички български граждани, за да се финансира безотговорното управление на ГЕРБ и Фандъкова в София и корупцията, която са инсталирали. Без сериозни реформи, милионите просто ще бъдат налети за огромните заплати на раздутите общински предприятия, за скандални търгове като за ремонта на общежитието в Дружба и за съмнителни посредници за доставка на газ на двойни и тройни цени. Това като граждани не трябва да го допуснем, не само защото става въпрос за нашите пари, но и защото лошото управление на Фандъкова в София не трябва да бъде поощрявано да продължава да ограбва София!", категоричен е лидерът на Спаси София - Борис Бонев.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама