”Изразявам своето удивление, че ние не сме получили покана за тази визита. Аз като министър научих от медиите за визитата на колегата от Европейския парламент. Много щях да се радвам да обменя информация с него и да го информирам за това кое е в ход и кое е забавено”. ”Изразявам своето удивление, че ние не сме получили покана за тази визита. Аз като министър научих от медиите за визитата на колегата от Европейския парламент. Много щях да се радвам да обменя информация с него и да го информирам за това кое е в ход и кое е забавено”.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов във връзка с предупреждение на председателя на регионалната комисия в ЕП, че България може да загуби финансирането си по големи инфраструктурни проекти, ако не бъдат завършени възможно най-скоро, пише БТА.
"Нямаме нито един забавен проект, заради който да се загубят средства. Няма опасност да бъдат загубени средства", категоричен е Караджов.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов предложи на представителите на транспортния бранш, участващи в срещата по темата за тол системата, тезите и аргументите към тях, които възникнат по време на разговора, да бъдат записвани. По думите му така ще може да има обратна връзка под формата на становище от експертите на министерството.
Едно от предложенията, направени от Васил Пиронков, председател на Управителния съвет на Камарата на автобусните превозвачи, е тол тарифите да бъдат въведени поетапно, с проценти увеличения в различен период.
Цветин Тодоров от Националното сдружение на българските спедитори предложи няколко групи мерки. Първата е за намаляване на инфлационния индекс в резултат на прилагането на тол системата – за автобусните и товарните превози, като се предлага запазване на тол таксите в сегашния им размер до края на 2022 г.
Другите мерки са свързани с механизми за увеличаване на приходите.