ИНТЕРВЮ


Б. Милчев пред Фрог: Над Караджов има шапка, не разбира от пътища. Целта на ИТН е да гепят каквото могат и да бягат

0 19718 09.06.2022
Б. Милчев пред Фрог: Над Караджов има шапка, не разбира от пътища. Целта на ИТН е да гепят каквото могат и да бягат
Гроздан Караджов, Богдна Милчев, Слави Трифонов Колаж - Фрог нюз/ Снимки: БГНЕС

“Абсолютно! Над Караджов има шапка! Призовавам да отидем на детектор на лъжата с г-н Караджов! Аз съм готов да отида на детектора и да стане ясно чия е шапката. Дали е “шапката Слави Трифонов”, или “шапката някой друг”? Това заяви пред Фрог нюз Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.


В свое участие в “Честно казано” при Люба Кулезич от февруари Вие заявихте, че “Един ден Слави Трифонов ще бъде гонен с камъни по улиците”. Смятате ли, че след вчерашното му решение, думите Ви могат да се превърнат в реалност в най-скоро време?


Никой не вярва на г-н Трифонов. Аз съм един от потърпевшите му - от тези, които му повярваха. Който е наясно по темата за пътищата и проблематиката ѝ в детайли, е изключително разочарован. Защото Гроздан Караджов изимитра всички порочни практики на ГЕРБ. Той каза, че няма да плаща инхаус процедурите, а преди Нова година се разплатиха. Ние сезирахме Бойко Рашков. Но нямам представа докъде стигна това разследване.


След това той каза, че няма да се строи Шипка, защото с едно платно в едната посока не било достатъчно. Но след което се отметна и отново даде поръчката, и я подплати.


После Гроздан Караджов каза, че ще направи ревизия на ТОЛ системата, защото в България 8,4%  с ДДС е най-високият процент, който взимат посредниците за това, че продават винетки. Няма го това никъде в света - по 1-2% максимум. Но такава ревизия той не направи. ТОЛ системата не работи в обществения интерес. И никой не знае колко събира и дали това, което се отчита, е вярно. 


Фирмите, които строят магистрала “Хемус” са същите, които мърляво поддържат нашите пътища. И аз не мога да разбера защо нито Кирил Петков, нито Гроздан Караджов не реши да извърши проверка за качеството на тези ремонти. Те извършват проверка само и единствено върху документите. Това нещо е безумно - да неангажираш международна лаборатория, независима. За която настояваха Елена Йончева, президентът по времето, когато бяха в опозиция. Никой не иска да направи нищо. 


Обществена тайна е, че “Има такъв народ” не принадлежи на Слави Трифонов. Партията не му принадлежи, защото виждаме, че в пътищата - интересите, които се защитават, са тези, свързани с ГЕРБ.


А кой всъщност стои зад партията?


Не може да се назове и да се докаже пряко. Работил съм с полицията и зная, че когато има повече от три косвени доказателства за една теза, която развиваме, може да се направи обосновано предположение.


Вижте с кого е свързан новият шеф на “Автомагистрали” - къде е работил преди това. В Общинска банка. Вижте и кой е отговарял в комисията за Общинска банка.


Вижте кой е заместник-министър на Гроздан Караджов: адвокат, който има правомощия от същите хора от Столична община. И от същия този кръг, който раздава обществените поръчки.


Вижте от коя фирма идва шефът на АПИ. Има ли връзка между тази фирма и хората, свързани със Столична община.


Когато има такава зависимост... А всички знаем за порочните схеми на Столична община, които са излизали в медии, включително и във Вашата. 


Всеки сам да си направи извода кой стои зад ИТН. Дори физическо лице, дори и някакъв кръг стои зад всички процеси.


Как бихте определили оттеглянето на министрите на ИТН от българското управление - като загуба или победа за държавата ни?


Определям го като възможност. Нито е победа, нито е загуба. Това е огромна възможност за правителството на Кирил Петков. И наистина да започне и да изсече тумора от това правителство. Да, "Продължаваме Промяната"  допускат страшно много грешки. Да, те също са изключително некомпететни. Но ние нямаме училище за министри. 


Слави Трифонов разочарова всички, които му повярваха. Защото той се крие. Излиза от своята дупка, показва се за малко, изговаря си високопарните слова и пак се скрива.


Всичко, което казвам, имам пълното основание да го направя. Защото г-н Гроздан Караджов е бил наш член на Института по пътна безопасност. Зная, че той споделя цялата философия и ценности на Института. И какво се случи? Кой го дърпа, кой му казва какво да прави, че той сеотмята от собствените си убеждения и принципи, за които ние десетки пъти сме разговаряли? 


Вие сте споменавали и че самият Караджов Ви е казвал, че над него “има шапка”.


Абсолютно! Призовавам да отидем на детектор на лъжата с г-н Караджов! Аз съм готов да отида на детектора и да стане ясно чия е шапката. Дали е “шапката Слави Трифонов”, или “шапката някой друг”? Защото всички, които са отдолу под г-н Караджов, които са му пуснати и са сложени да управляват оперативно нещата - това са хора, които идват от строителните фирми и които сега ще се върнат отново, и ще обслужват порочните практики. Това трябва да бъде прекратено. Хора, които работят в строителни фирми, да оглавяват АПИ и след това отново да се връщат. Имаме примери и с Чайков, и с Лазаров, с Георги Златев. Имаме пример и сега с новия шеф на АПИ.


А ако тази шапка не съществуваше, каква щеше да е разликата в действията и работата на Караджов?


Гроздан Караджов не разбира от пътища. В настоящата ситуацията става дума точно за интересите на пътностроителните фирми. 


Ако Вие влезете в сайта на ИТН, доскоро стоеше, че те настояват в тяхната управленска програма АПИ да мине към Министерство на транспорта и съобщенията. 

В проектокабинета на Слави Трифонов Гроздан Караджов беше министър на транспорта. Но изведнъж транспортът беше резервиран за “Продължаваме Промяната” и какво се случи? Гроздан Караджов оглавява регионалното министерство и ИТН се заинати, и каза “Няма, АПИ си остава при Гроздан. Където е Гроздан - там са пътищата!”. 


Караджов нищо не разбира от пътища. Той разбира юридически нещата, има политически опит. За мен е учудващо как дори се е съгласил на всичко това, което се извършва. До момента, в който той беше в Института, за мен този човек имаше ценностна система, при която той споделяше всички наши виждания. 

 

Ние от Института по пътна безопасност сме доказали, че не се строи качествено. Но какво от това? Трябва да го докаже този, който дава парите. Тогава вече разговорът щеше да бъде друг. Не за 3,6 милиарда, за които се говори и се карат. Тогава щяхме да говорим пак как да ги дадем на фирмите, ама първо да си оправят качеството. 


Защо никой не извършва физическа проверка на пътищата? Никой. 


Каква мислите е истинската причина да се стигне до тук и защо точно сега?


Вече е безусловно ясно, че участието на Слави Трифонов във властта е било единствено и само до момента, в който той вижда, че няма как да възстанови парите, които ГЕРБ са похарчили по строителните фирми. Които държавата трябва да им даде за наужким свършената работа. Гроздан Караджов говореше 6 месеца пълни глупости - как серемонтирали 3 хиляди километра пътища, как това и онова ще направи. Той обещаваше някакви чудеса. Те не могат 300 километра да ремонтират, а той говореше за хиляди.


Затова подадоха оставка, защото видяха, че не могат да възстановят парите. 


Ако ИТН продължаваше да е във властта, щеше възлага и обществени поръчки. Щеше да има скандали. Щеше да стане ясно кои страни печелят. След това щяхме да им проверим качеството. Същите фирми, които строяха при ГЕРБ, ще строят и сега. По един и същи начин, с един и същи контрол. Защото са в схема. 


Качеството щеше да е същото. И “Има такъв народ” щяха да се окажат същите като ГЕРБ. Но за да не губят политически дивиденти, хвърлят оставки. Целта им е била само и единствено каквото могат да гепят и да бягат. Това е истината.


Какви си Вашите очаквания занапред - не само в качеството си на пътен експерт, но и като гражданин?


Моите очаквания са за много тежки дни за българите, защото политиците дори да имат добри намерения - средата е токсична. Те не смеят да се доверят на никого. Те не искат експертите да им казват къде да дават пари.


В България трябва да се разбере, че единственото нещо, което политиците трябва да правят, е да намират парите, а експертите да бъдат тези, които посочват къде да бъдат изхарчени. А не политиците да ходят да се карат за пари. 


Правителството пада само и единствено защото не могат да се разберат заради парите.

 

Интервю на Мира Ереева

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама