Все повече жертви на катастрофи се дават заради лоши пътища и занижен контрол. Лятото е времето, в което движението по пътищата в много интензивно. Хиляди хора тръгват на път, в много селища прииждат туристи. За съжаление, това е и времето, в което стават и най-много катастрофи.
Според Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики, отбелязването отбелязването на Ден за безопасност на движението и други подобни инициативи с нищо не помага за намаляване на броя на катастрофите.
"В последните пет години не се прави почти нищо за пътната безопасност. Държавните институции и политиците не се вслушват в мнението на експертите", поясни Русинова пред БВР и допълни, че трябва да се черпи опит от добри практики от страни с опит в това отношение.
"В България имаме добра нормативна база по отношение на движението по пътищата. Страшното обаче е, че никой не е готов да спазва правилата", каза още Русинова и изтъкна липсата на достатъчно контрол по пътищата.
"Защо у нас шофьорите нарушават правилата, а в Гърция например ги спазват? Просто там не могат да ги нарушават, а тук могат, защото няма кой да ги контролира и да ги накара да ги спазват", допълва Русинова.
Проверка на Фрог нюз преди дни показва, че движението по магистрала „Хемус“ от София до Боаза съвсем не е безопасно. Има поне 15 участъка с неравен асфалт, лошо маркирани ограничения, липса на сигнализация и пр. недостатъци, които са предпоставка за катастрофи. Едната тръба на тунела на Витиня продължава да не функционира по неизвестни причини. Задръстванията са постоянни. Състоянието на пътната настилка е отчайващо. Този факт обаче не се отчита в нито една статистика в България и като причина за немалка част от произшествията.
Полицаите не винаги са на подходящите места и често вместо да подпомагат движението, те предпочитат да спират избрани от тях превозни средства.