Правила за отразяване на предизборната кампания ще има вече и за интернет агенции и издания, както е при печатните и електронните медии.
В Избирателния кодекс ще бъдат разписани еднакви правила за всички медии, включително и за тези в мрежата, обясни шефката на комисията, която подготвя документа, Искра Фидосова, цитирана от „24 часа”. Тя обаче уточни, че става дума само за агенции и медии, а не за социални мрежи като фейсбук или за блогове и лични сайтове.
Идеята е задължението на печатните и електронните медии да публикуват право на отговор на засегнати страни да важи и за интернет изданията, защото в момента тяхната работа не е регламентирана в нито един закон, обясни шефката на правната комисия. Затова работата на информационните сайтове трябвало да бъде регламентирана в новия закон за медиите.
За накърняване на правата и доброто име на депутати или партийни активисти по време на кампания ще се налагат и глоби. Комисията обаче още не е стигнала до текстовете за административните наказания. Не са обсъждали и подробности кой ще следи за уронване на престижа в електронните издания.
В кодекса ще се разпише и легална дефиниция на уебстраница, в момента сме поискали тълкувание от министерството, обясни още Фидосова.