НОВИНИ


Ако Борисов не беше лягал на руснаците, Авионамс можеше да е натовски партньор

0 15914 15.07.2022
Ако Борисов не беше лягал на руснаците, Авионамс можеше да е натовски партньор
Борисов се прави на разбирач...

Русия спря действието на сертификатите на авиоремонтните предприятия ТЕРЕМ ЛЕТЕЦ“ и „АВИОНАМС“. Моментално руските агенти от всякакъв род и калибър , нас вдигнаха врява до небесата: Олеле, какво ще правим сега! Без Русия сме загинали! Нищо ново, същите опорки като с газа. Положението обаче е твърде далеч от драматично.


Заводите ще продължат да работят, но ще трябва да търсят други източници на резервни части за руската летателна техника в армията ни. Такива има. Експертите трябва да се размърдат, да започнат спешно разговори със страни, които произвеждат такива.

С подигравателен тон руското посолство в София уточнява, че руската страна се освобождава от отговорността за безопасна експлоатация на вертолетите, ремонтирани в тези предприятия. Това наистина е наглост, защото и досега в нито един случай руската страна не е поемала отговорност, каквито й аварии да са се случили с руската техника, дори когато са загивали пилоти и авиоинженери.

Случилото се е факт и е време за бързи и адекватни решения.

Но все пак е добре да знаем, кой носи вина за проблемите в тези предприятия, които не са отсега.

Губещото „АВИОНАМС“ бе приватизирано от КТБ и мина към активите на банката. Бяха извършени редица промени, инвестирани бяха солидни суми, за да се стигне до 2013-2014 г., когато предприятието получи лицензи и договори за ремонт на натовска техника за около 180 млн долара. Тогава обаче КТБ бе фалирана, а през 2016 г. премиерът Бойко Борисов се похвали, че държавата си е върнала „стратегическото предприятие“ и това е голяма победа на ГЕРБ и лично негова. Сделката бе извършена от Държавната консилидационна компания, която е замесена и в потъналите стотици милиони за неремонтирани и непостроени язовири, опитите за заграбване на военния завод „Дунарит“ в Русе и пр. Халбите на Борисов бяха фалшив ПР, защото пропаднаха всички договори за ремонт на натовска техника, а завода от печеливш, отново започна да затъва. Но за това мисирките мълчат. Български самолети и хеликоптери отново тръгнаха за ремонт в Русия, за което България плащаше на Путин десетки милиони.

Когато един военен министър реши да ремонтира наша авиотехника в Полша, срещу него се изправи цялото задкулисие и го изпратиха на съд. „През третия мандат на Борисов милионите потекоха отново към Русия…

Проблемът, разбира се, е много по-обемен и изисква експертно мнение и анализ. Но нека да е ясно, че нищо фатално не се е случило и има различни решения на ситуацията.

 

Иван Красимиров


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама