Защо да създавате потенциал за проблеми в автомобила, от който да треперите всеки път, щом нещо хлопне? Как Ви се струва един така хубав основен ремонт на автомобила? В тази развихрила се инфлация... Вече треперите? Може би е време за...
Смяна на износен съединител
Когато подавате газ и усещате все по-силни вибрации в купето, особено на нанагорнище, е много вероятно да имате проблем със съединителя.
Един износен съединител не позволява толкова гладко превключваане на предавките. Което логично води до вибрации при ускорение. А и до по-големи проблеми с автомобила на един по-късен етап.
Затова, каквато и да е посочената в автосервиза цена за смяна на съединител и маховик, не пренебрегвайте странните вибрации при ускорение. После може да се наложи да платите по-висока цена.
Не си заслужава постоянно да й треперите на колата.
Какво все пак представлява съединителят на автомобила?
1. Официално съединителят се води машинен елемент в задвижването.
2. Функцията му е именно да съединява други машинни елементи като валове, зъбни колела, барабани...
3. Затова, когато съединителят се изхаби, започвате все по-често да усещате вибрации при ускорение на автомобила.
На пазара има разнообразни марки съединители за кола като Luk, Valeo, SACHS… Важното е да не се бавите. Бързо преценете съчетание качество-цена за нов съединител и действайте със смяната му.
А какво по-точно ще сменяте?
Нека споменем накратко какво включва един комплект съединител:
· Притискателен диск: Предназначението му е да притиска задвижващия диск /наричан още феродов/ към маховика.
· Задвижващ диск: Захванат от едната страна за маховика, а от другата за притискателния диск, задвижващият диск осигурява стабилната връзка и предаването на необходимата кинетична енергия.
· Освобождаващ лагер: Наричан още аксиален лагер, той осигурява връзката между притискателния и задвижващия – феродовия – диск.
Преди смяна – ако Ви е първа – е важно също да правите разлика между обикновен и демпферен съединител. Вторият е по-коректно да се нарича съединител с демпферен маховик. Отличава се от обикновения съединител – наричан още твърд – по това, че свързва два диска с пружинен механизъм. Ефектът е обиране на вибрациите и оттам забавяне на износването на съединителя.
А ако отчетливо усещате вибрации при ускорение, замислете се и за...
Смяна на износен маховик
По-високата цена на маховика се изплаща. Някои хора смятат, че тъй като маховикът не е консуматив, „деяни много“ и „няма какво да мислиш за смяна“.
Това е голям риск. Защо?
· Маховикът представлява метален диск с диаметър от 300-400 мм.
· По периферията си има зъбци, служещи за сцепление.
· Сцеплението съхранява кинетичната, акумулирана от въртенето.
· Така маховикът гарантира плавно въртене на коляновия вал.
· Което е важно оръжие срещу амортизация.
Затова усетите ли вибрации при ускорение, пригответе се за смяна на маховик и съединител.
Ако не Ви притеснява толкова цената на маховика, изберете класна марка демпферен маховик.
Защо да се спрете на комплект съединител с демпферен маховик?
1. Намалява вибрациите
2. Забавя износването
3. Прави по-лесно превключването на скоростите
4. Намалява шума в купето
5. Създава комфорт при шофиране
Има дебат за преминаване от демпферен към твърд маховик. Хората се питат кой е по-добрият вариант. Зависи от целта. Според специалистите твърдият маховик има по-голям топлинен капацитет, което пречи да се деформира при по-високи обороти. Това е подходящо за пистови автомобили.
За стандартния случай изглежда демпферен маховик е удачният избор.
Вместо да треперите на колата, обадете се на Autoprofi.bg и сменете износените съединител и маховик, за да карайте спокойно.