„Излезе, че цяло правителство падна заради парите за пътища. Тези пари винаги са били ябълката на раздора. Те са стар проблем, натрупан от времето на ГЕРБ. Смятам, че министър Шишков е подготвен в тази тема, защото все пак сме работили 7 месеца заедно. Познава проблемите, но какво е заварил след министър Караджов, не мога да кажа“, коментира бившият регионален министър арх. Виолета Комитова.
Тя отбеляза, че физическата проверка на място е трудоемка работа, затова тя е огорчена от министър Караджов, който е имал възможност да извърши физическа проверка, ако не на всички обекта, то на части, а там, където нещата са ок, да извършва плащания към фирмите.
„На министър Караджов му оставихме следното наследство - прекратени договори, които бяха петгодишни за текущ ремонт и поддържка, за да може да обяви нови обществени поръчки. Работа по тези договори до юни месец тази година. Готова обществена поръчка за текущ ремонт и поддържка и време от 6 месеца да избере нови изпълнители“, обясни арх. Комитова пред Bulgaria ON AIR.
Бившият министър смята, че Законът за обществените поръчки има две слаби места. Според нея текстовете за „инхаус“ в Закона за обществените поръчки трябва да се коригират, така че в аварийни ситуации да използваме фирми за жизненоважни доставки. Тя обясни, че ако инженерингът се прецизира само за уникални обекти, ще се помогне за намаляване на корупционните практики и ще се подобрят цените на строителството. По думите й това са две промени, които ще съдействат за намаляване на корупционната среда в България, без смяна на главния прокурор.
„Много ми е тъжно, че оставихме на министър Караджов 3 закона, които имат малки промени в техните текстове - Законът за етажната собственост, за движението по пътищата и за ВИК. Те се водят ключови реформи, за да получим парите по Плана за възстановяване и устойчивост. Ние бяхме подготвили всички текстове по тези закони и тази инициатива не продължи. Аз видях едно нехайство в това отношение, поне не чух въобще да се говори за тези закони“, добави арх. Комитова.