Хаосът на ГКПП „Дунав мост“ при Русе става все по-голям, а по всичко личи, че скоро няма да се намери разрешение на проблема. За да преминат през пункта на шофьорите им отнема около 20:00 ч., а институциите предприемат спорни за разрешаване на проблема действия.
МВР обяви, че за да не се образуват струпвания на камиони в града, водачите им ще бъдат спирани на териториите на областите Разград, Велико Търново и Стара Загора.
Това не, само че няма да разреши проблема, а дори ще го задълбочи, защото по този начин струпвания на камиони ще има на още точки в страната. Това се посочва в официална позиция от Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ).
КАПБ предупреждава институциите, че по този начин не може да се следи и поредността на преминаване на тежкотоварните автомобили през границата, тъй като те се намират на територията на съседни области. Това крие от риск от престои на шофьори за неопределено време, а някои от стоките, които се превозват са бързоразвалящи се и следва да се транспортират възможно най-бързо.
Питаме и как ще се разреши въпросът с тол системата и купените маршрутни карти, които могат да преминат зададения на тях маршрут до 24 ч. след тяхното закупуване и то по маршрута, които е посочен. В случай, че шофьорът просрочи това време или пък се отбие от маршрута, ще бъдат ли съставяни глоби от Националното тол управление.
КАПБ за пореден път призовава институциите за трайно разрешаване на проблема, тъй като неговото неглижиране не само, че води до икономически загуби в размер на 200€ на ден на тежкотоварен автомобил, но представлява и сериозна опасност за безопасността по българските пътища.
Искаме да изразим и своята подкрепа за предложението на Андрей Новаков за Петиция до Европейския парламент, с искане за въвеждане на стандарти за пограничен контрол между държави-членки, които да определи максималното време на изчакване и на обработка на един тежкотоварен автомобил.
За да се разгледа петицията са необходими 100 000 подписа, които вярваме, че ще съберем, като в най-кратки срокове ще разпространим и самата петиция, за да имате възможност да я подкрепите. Транспортния бранш спешно се нуждае от трайно разрешение на въпроса, затова е време да се обърнем към европейските институции.