Оферта беше за 13 танкера и след това намалена на 7 танкера, защото се изследваше инфраструктурата и алтернативните трасета, по които могат да бъдат разтоварени.
Това каза по БТВ бившия енергиен министър Александър Николов.
По думите му, ако е имало желание да се разтоварят танкерите, най-малко това е щяло да си личи по действията на служебното правителство. „Когато имаш ангажираща оферта от едната страна и другата има право да я приеме.
Дори да няма инфраструктурата при положение, че в цяла Европа в момента газта е дефицитна стока заради поведението на един критичен доставчик. Най-разумното нещо, което можеш да направиш е да реализираш финансова полза за обществото и държавата си. Ако наистина не можеш да ги разтовариш, то имаш възможност да ги вземеш и продадеш, или да ги замениш.
С офертата, която беше оставена на редовния кабинет и с количествата от дългосрочни договор с Азербайджан, и с наличните планирани количества в „Чирен“ беше обезпечено над 80% от общата консумация. Когато има 20% недостиг, той лесно може да се балансира с мерки за енергийна ефективност. Когато откажеш седемте танкера и то за месеците, когато в България е най-тежка консумацията, октомври-април, е меко казано странно“, заяви Николов.