Стартирах проверката, защото бях пострадал между участъка между Пловдив и София. Условията във вагона бяха изключително нелицеприятни, както местата за сядане и тоалетните. Картинката не е никак розова, даже е трагична. БДЖ не изпълнява договора си с държавата в пълния си обем. Няма нормално обслужване на населението, отделно ”Пътни превози” е в тежко състояние, особено по отношение на хигиената.
Това заяви в предаването "Лице в лице" по bTV служебният зам.-министър на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски.
На този етап изпълнението на графика, за периода от началото на годината до момента, показа изключително тревожно състояние, съответно на извършването на услугата по договор с държавата за превоз на пътници. От началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове. Това са повече от 12 дни, в които на територията на България не са се движили влакове. При сегашното състояние на парка – локомотиви и вагони, ежедневно генерираното закъснение при изпълнение на графика е в порядъка между 1000 и 1800 минути среднодневно, обясни Папукчийски.
На база на тази констатация съм разпоредил на управляващите, в лицето на Управителния съвет и Генералния директор на БДЖ, до 22 септември да се предприемат незабавни мерки за отремонтиране на локомотиви и вагони, които да могат да покрият 100% графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставяме на гражданите, коментира още ресорният зам.-министър.
Той подчерта, че на този етап няма да има увеличение на цените на билетите.