Комуникационният експерт Любомир Аламанов предложи иронично във Facebook „Генератор на предизборни слогани“ (ГПС), чрез който политическите партии да изработват лозунгите си за предизборните кампании.
„Разработвали сме го дълго, внимателно и професионално. Отне ни цели 10 минути. Използва се сравнително лесно, и вече подготвяме документите за патент (че много се краде напоследък). Подаряваме тази бета-версия на политическите партии, за да може всяка от тях да има слоган и да не се чувства ощетена“, пише иронично PR експертът и дава инструкции за употреба:
„ГПС има модулна структура. Може да се използват всички модули, както и комбинация само от някои от тях. Взима се по една дума от модул (заедно с предлога) и се формира слоган. Например:
- „Изберете с грижа за истината срещу корупцията!“
или
- „Подайте ръка! Заедно за успех срещу бездействието!“
Може да се използват само някои модули. Например:
- „Силни срещу хаоса“
или
- „Устремени за победа!“
„Решенията коя дума от всеки модул да се взима, може да се правят със зарчета, ези-тура или теглене на клечки. Няма голяма разлика.
Стратегически сме предоставили възможност за ъпгрейдване на системата. По лично усмотрение на всяка една политическа сила, която ще използва ГПС, може и да допълва думички във всеки един модул. А и може да слага разнообразни прилагателни или превъзходни степени пред думите. Така ще се създаде усещане за уникалност и креативност на конкретния изработен слоган.
При силно желание, може да се закупи и сорс-кода на системата, както и да се посочи на каква платформа сме разработвали и бета-тествали ГПС“, шегува се Аламанов.
„И малко по-сериозно на финала. Един слоган е само мъничка част от една кампания. Нещо като обвивката на шоколадов бонбон. Ако не се напълни със съдържание, слоганът остава куха фраза. Препоръчвам партиите да се концентрират в съдържанието, слоганът сам ще си дойде“, завършва той.
Любомир Аламанов, Facebook