Смятаме, че ще има около 2.5 млн. души избирателна активност. Това прогнозира социологът от „Алфа Рисърч“ Боряна Димитрова. Тя обясни, че всички партии са се наредили на „социалния вектор“ и са изоставили „парещите теми“.
По думите й последните 10 дни от кампанията наистина имат значение, особено за гражданите, които не са от твърдите електорални ядра на партиите.
Според нея от радикалните предложения „хваща дикиш“ повече идеята за напускане на НАТО, но тази за „предоговаряне“ на членството ни в ЕС също плаши, предимно заради възможността за пътуване.
Относно успеваемостта на дигиталните кампании от миналата година Димитрова обясни, че „Продължаваме Промяната“ се е справила най-добре. На терен пък са се справили най-добре партиите с развити структури по места.
„Последната година бяхме свидетели на развенчаване на всички потенциални харизматични лидери. Абсолютно всички политици вече имат по-висок негативен имидж“, коментира пред Дарик социологът.