За да разберем какви са причините за множеството погубени животи на пътя, трябва да се разнищим емоционалната връзка между българина и неговия автомобил. Да се върнем към социализма, когато не е имало възможност всеки да има кола и тогава много мъже вместо да гледат футбол или да бъдат с приятели, лежаха под жигулитата си, за да ги поправят и от това изпитваха удоволствие.
Това коментира пред Нова тв журналистът Слави Ангелов.
При капитализма нищо не се промени в по-добра насока, защото много хора останаха в социализма с мисленето и с доходите си. освен това този преход, през който всеки го лъжеше и крадеше, автомобилът остана единственото място, където той контролира нещата, място, където той се чувства ценен и важен. Той може да е последния несретник, сложил последните си пари в колата за бензин, но когато светне зеления светофар, той е Шумахер, който със своя голф иска да се покаже на всички, обясни той.
В другите държави са решили въпроса. Има държави, където глобата се определя съобразно доходите на човека, затова наскоро един милионер получи глоба от 55 000 евро, защото е превишил само с 23 км/ч скоростта. В много страни има високи глоби за нарушения на пътя, посочи той.
В Гърция свалянето на номерата от колите имаше много добър резултат. И тук се въведе, но после спряха да наказват по този начин, не знам защо. Този проблем в парламента няма да се реши. Вече установихме, че в парламента вместо да се решават проблемите, те се задълбочават. Защото там има едни депутати, които са адвокати, които формализират процеса и решенията се бавят. Тук е нужна експертна комисия, която да е с външни експерти, които да видят как е решен в другите страни и да се види кои от тези решения могат да се внедрят у нас съобразно нашите нужди и закони, посочи журналистът.