Малко преди катастрофата на Околовръстното в София, при която загина френски гражданин, автомобилът убиец е бил спрян от полицейски патрул. Това разказа пред NOVA собственикът на drink&drive компанията, чиито услуги е потърсил Димитър Любенов същата вечер. Той е бил викан на разпити и днес.
Шофьорът на скъпото возило бил редовен клиент на drink&drive фирмата на Димитър Геров. Малко преди катастрофата отново му звъни, за да използва услугите му, разказа собственикът на дружеството. „На мен ми се обади, аз тръгнах към него, обаче докато пътувахме към адреса ни спря патрулен автомобил за проверка, при което ни забави. Служителите са на работа, не ги обвинявам, но във въпросната вечер проверката продължи 30 минути”, спомня си Геров.
Заради забавянето се налага управителят на фирмата да изпрати друга кола, която е в близост до Димитър Любенов, за да го вземе от заведение в квартал „Бояна”. Две пресечки преди въпросния адрес втората кола се разминава с проверявания автомобил. Шофьорите го разпознават и се свързват с шефа си. „Съобщават ми, че патрулен автомобил кара след него на пусната сигнализация”, каза още Геров. По думите му след това полицаите спират автомобила на Любенов.
Зам.-градският прокурор на София Иво Илиев обяви, че е имало желание от страна на Димитър Любенов да използва услугите на drink&drive фирмата, но то не се е осъществило, защото полицаите са се отзовали първи и са му предложили тяхното съдействие. От записи на камерите се вижда, че патрулен автомобил съпътства катастрофиралата по-късно кола, управлявана от Любенов, до момента на пътния инцидент, допълни Илиев. „След което има един момент, в който няма камери, но има забавяне по GPS с три минути. Там, по всяка вероятност, и двата автомобила са спрели, защото след това по записи на друга камера пътуват един зад друг”, каза още зам.-градският прокурор.
Стои въпросът дали докато няма камери е даден подкупът от 200 лв., за който Любенов твърди, че е дал. По данни от GPS-а колата на униформените се е движила с превишена скорост - с около 100 километра в час. „Вместо да останат там, да се обадят на дежурна група, да сигнализират, а и да документират случилото се, те тръгват назад и се връщат като се оттеглят от местопроизшествието. Един километър назад, това са моите данни”, каза още Иво Илиев. Униформените се връщат на мястото на катастрофата, едва след като е подаден сигнал до 112 от друг свидетел.