Според проф. Симеон Ананиев: Над 50% от подвижния състав в БДЖ е опасен. Ананиев е председател на Асоциацията българските железопътни превозвачи и e преподавател във Висше транспортно училище „Тодор Каблешков“.
Ананиев определи БДЖ като "стабилна и консервативна система, която разполага с правилници, но неспазването им води до инциденти".
Пред БНР експертът посочи, че състоянието на железопътния състав в България е старо и негодно. Според изискванията "вагоните да бъдат с негорими облицовки, но при нас те не са с такива. Липсват автоматични системи за сигнализиране и отваряне на вратите. Над 50% от подвижния състав в момента е опасен. Необходим е мониторинг на всяко едно превозно средство – на колко години е, какви материали има в него и отговаря ли на изискванията", допълва Симеон Ананиев.
Експертът апелира, независимо от политическата обстановка и управление, да не се сменят хората в железниците и обясни, че е нужна дългосрочна програма за развитието им.
Ананиев е категоричен: "По-добре е да спрем някой влак, отколкото да поставяме гражданите в опасност". Апелът на експерта идва след като вчера се запали бързият влак София - Варна. Това се случи в района на Каспичан.