Къде са парите, как управляваме ние този финансов ресурс, пита инж. Методий Стелиянов. Според него е налице некомпетентно управление, след като за кратък период от време са сменени петима председатели на АПИ. ”Защо са сменени тези хора, какво подписват, какво се случва?”
Как е възможно да продължаваме да търпим подобна висока смъртност по нашите "т.нар. магистрали", допълни той. Според Стелиянов не се предоставят инженерни решения за благото на обществото, а говорим за "чиста проба корупция".
Около 31 места с неправилно поставени знаци, 415 локации с увредена обезопасителна система, около 350 километра със сериозни деформации по пътните ленти, 80% сигнализация, която не отговаря на изискванията за светлоотразителност – както вертикална, така и хоризонтална. Това показва полеви оглед на 846 км магистрали у нас, проведен в края на 2022 г. от екип на Института за пътна безопасност.
"Всички тези елементи водят най-малкото до грешно взети решения, до объркване на водачите, които имат потенциала да прерастват или в травми, или в смърт", заяви пред БНР Стелиянов, част от одитиращия екип. Наблюдавани са сериозни деформации, уточни специалистът.
"Думата магистрали трябва да я преквалифицираме в Република България. Ние в България нямаме магистрали. Ние имаме скоростни пътища, които разбиват автомобили, причиняват висока аварийност и водят до смърт", коментира в предаването "Преди всички" Методий Стелиянов.
По думите му "ние нямаме една магистрала, която да отговаря на минималните европейски стандарти."
Цяла поредица елементи на места не отговарят на изискуемите стойности, посочи експертът и даде пример с участъци от АМ "Струма", които още не са пуснати в експлоатация, а вече са "със сериозни ерозионни действия по насипа".