Twitter планира да вдигне ограниченията си върху политическите реклами. Това ще се случи в "следващите седмици", става ясно от изявление на компанията, купена от милиардера Илон Мъск.
Този ход идва след масовото оттегляне на рекламодатели от платформата, което започна след като собственикът на Tesla купи и социалната мрежа през октомври. Платформата видя скок в употребата на реч на омразата и отмени забраните върху някои крайнодесни потребители.
С решението си Twitter се нарежда до други големи социални мрежи като Facebook на Meta и YouTube на Google, които позволяват платено политическо съдържание. Едно забележително изключение е TikTok на ByteDance, който все още има забрана за политическа реклама.
Този ход може потенциално да доведе до повече приходи за Twitter.
Това е последният от поредица ходове на Мъск, които обърнаха политиките, въведени при бившия главен изпълнителен директор и съосновател Джак Дорси. Дорси забрани всички политически реклами през ноември 2019 г., с мотив, че този тип реклами водят до "значителни последици, с които днешната демократична инфраструктура не може да се справи".