Самолетните полети в САЩ започнаха постепенно да възобновяват излитанията и кацанията по американските летища, след като Федералната авиационна администрация (FAA) се опита да коригира прекъсване на системата NOTAM, което наложи спиране на всички полети в Съединените щати, съобщават световните агенции.
Нормалните операции на въздушния трафик се възобновяват постепенно в САЩ след прекъсване през нощта на системата Notice to Air Missions (NOTAM), която предоставя информация за безопасност на полетните екипажи. Отменено е принудително приземяване на самолетите. По-рано днес FAA нареди на авиокомпаниите да сложат на пауза всички вътрешни полети, след като системата за предупреждение на пилотския екипаж се срина.
Малко преди 08.30 часа местно време FAA съобщи, че се възобновяват полетите от летищата в Нюарк и Атланта "поради задръстванията на въздушния трафик в тези райони. Очакваме отпътуванията да се възобновят и на други летища в 09.00 часа сутринта".
Очаква се FAA да приложи програма за забавяне на полетите на приземените самолети, за да се справи с натрупаните полети, спрени с часове. Полетите, които вече са във въздуха, могат да продължат към дестинациите си.
FAA заяви, че продължава да се работи за възстановяване на системата, която предупреждава пилотите за опасности и промени в летищните съоръжения и процедури.
"FAA все още работи за пълното възстановяване на системата Notice to Air Missions (NOTAM) след прекъсването. Въпреки че някои функции започват да се връщат обратно, операциите на National Airspace System остават ограничени“, посочи в "Туитър" Федералната авиационна администрация.
Преди 08.39 часа местно време общо 3704 полета в САЩ са били забавени, показва уебсайтът за проследяване на полети FlightAware. Други 656 са отменени към 08.39 ч.
Общо 21 464 полета са планирани да излетят от летищата в Съединените щати в сряда с капацитет за превоз на близо 2,9 милиона пътници, показват данни от Cirium.
American Airlines има най-много излитания от летища в САЩ с 4819 планирани полета, следвана от Delta и Southwest.