Външните връзки на камерите на ТОЛ системата са незаконни, няма разрешително за строеж. Това заяви служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков по БНТ.
Според регионалният министър трябва да се намери законов механизъм, който да определи строежът на кои магистрали е незаконен.
Трябва да се намери законов механизъм, за да може да бъде регламентирано незаконното строителство. За да има такива рамки е необходима промяна в Закона за устройство на територията. Това са фактите, с които съм запознал широката общественост. Държавата не може да си позволи да си затвори очите или да го скрие от обществото. Политическото говорене не е решаване на проблем. Решението е в промени в закона, за да може на тези строежи да бъде направен анализ. Тези строежи, които са в нормата ще бъдат обявени за търпими. При тези, в които има проблем, ще накараме строителите да ги коригират, уточни арх. Шишков.
Незаконно строителство е възлагано от 2018 до 2020 г. Това не са конкретни атаки към определен човек или бившите министри, това възлагане е било от тогавашните шефове на АПИ. Ако някой трябва да понася отговорност, това е управителния съвет на АПИ в периода 2018 – 2020 г. При незаконно строителство следите винаги остават. Основният проблем е във възлагането, посочи още служебният министър.
По думите му този механизъм ще важи и за ремонтите на язовирите.
По същия начин са възлагани ремонтите. Одобрени проекти с решение за строеж няма. Относно яз. Тополово – на времето беше проверяван и няма разрешение за строеж. На този язовир е започнат ремонт без строителни книжа. Януари месец миналата година се случва авария на язовира. Ако искаме да направим анализ за това строителство, дали отговаря на нормите е необходима проверка по законов път. Разрешението за строеж, което в последствие е издадено е няколко месеца преди встъпване в длъжност на служебния кабинет, коментира още Шишков.
Относно проверката на жълтите павета и ул. Граф Игнатиев, регионалният министър заяви: Министерството се включи, защото ремонтите са правени с европейски пари. Проверките не са атака към Столична община. Ако успеем да решим казуса ще помогнем на Столична община, а няма да и пречим. Удължихме срока. Ако не го бяхме направили през март София щеше да загуби над 20 млн. лв.
ВиК мрежата е в много лошо състояние. По европейски пари има шанс да бъде ремонтирана тази мрежа. На места има огромен провал за усвояване на парите. Пример за това е Варна. Общината се е забавила с устройствения план, добави още той.