Ако абонатите на А1 са се надявали, че инфлационната вълна ще подмине, напразно е било. След като ”Виваком” и ”Йетел” обявиха, че ще актуализират цените си заради общото поскъпване, и третият голям телеком съобщи, че ще”индексира” тарифите си. Това ще се случи от 1 март.
А1 е избрал модел за индексация, при който поскъпването ще е по-чувствително за масовите планове, а за абонатите с по-големи портфейли ще е символично. За клиентите с месечни такси между 7 и 25 лева увеличението ще е с 15.3% - точно колкото е обявеният от НСИ индекс на нарастване на потребителските цени за 2022 г. За всички потребители с месечни такси над 25 лева обаче индексацията ще е една и съща - с 2 лева отгоре. Тези две "ставки" - 15.3% за планове до 25 лева и 2 лева за по-високите, ще се прилагат и за бизнес клиентите.
Така ако абонаментът сега е 24 лв., след индексацията с 15.3% месечната сметка ще се увеличи с 3.60 лв. Но ако клиентът е на план за 30, 45 или повече лева, отгоре ще се добавят 2 лева. При месечна такса примерно 56 лв. тези 2 лева означават под 4% увеличение. От компанията не дават разяснения защо са избрали този модел, пише още "Сега".
А1 съобщава, че няма да вдига цените за хората в неравностойно положение. Не се предвижда поскъпване и за клиентите с месечни такси до 7 лева, както и за предплатените услуги.
Компанията обяснява, че се налага да актуализира тарифите си заради нарасналите разходи и големите инвестиции. Същите аргументи изтъкнаха от "Виваком" и "Йетел".
Инфлацията е навсякъде - в цените на тока и горивата, на части и компоненти за мрежата, в заплатите на персонала, поскъпнали са услугите и стоките на външни доставчици, поддръжката на офисите и т.н., посочват от А1, като изчисляват, че общите разходи за фиксираната и мобилна мрежа са нараснали с 21% за година.
Телекомът подчертава, че е инвестирал близо 420 мн. лева през последните две години.