Meta, чиято собственост е Facebook, иска да се включи по-активно в надпреварата за изкуствен интелект.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг засегна ролята на изкуствения интелект в предстоящите продукти и трансформацията на приложенията по време на разговор за приходите на компанията за четвъртото тримесечие.
Зукърбърг коментира успеха на чатбота ChatGPT и други AI системи, опредяйки ги като „очарователни неща“. Той обяви, че тази година ще бъдат представени редица продукти, като целта на компанията е да стане "лидер при генеративния AI".
Генеративният изкуствен интелект се отнася до алгоритми, които могат да се използват за създаване на ново съдържание като текст, изображения и видео. ChatGPT се счита за подобен такъв пример.
Зукърбърг каза, че приоритетите на Meta не са се променили, но отбеляза, че двете най-големи теми пред компанията са AI в момента и в по-дългосрочен план т.нар. "метавселена".
Той каза, че Facebook и Instagram се пренасочват към „все по-често показване на по-подходящо съдържание“, препоръчано от AI системите на компанията, пише Economy.bg.