Мобилните оператори получават сериозни компенсации от държавата за цената на тока. Освен това таксите им към държавата са намалени наполовина, за да могат инвестиции. Затова те нямат основания да вдигат цените на това основание, това каза по БНТ омбудсмана Диана Ковачева.
Тя подчерта, че освен всичко друго, трябва да се направи много щателна проверка за картелно споразумение между трите телекома, защото всички вдигат цените с един и същи процент - около 15% в сравнение с началото на инфлационната криза. "Не може да се изцежда докрай потребителя", коментира омбудсманът.
Ковачева определи като “тъжно” състоянието на институциите, които защитават потребителите от монопола. “КЗП е комисия за защита на потребителя, не на монополистите”, коментира омбудсмана, която е подала сигнали, че повишението на цените на мобилните комуникации е неоснователно.