НОВИНИ


Картите за една линия на градския транспорт в София се връщат от 15 март

2 4414 21.02.2023
Картите за една линия на градския транспорт в София се връщат от 15 март

Картите за една линия от градския транспорт на София ще се продават отново вероятно от 15 март. От тогава ще се върне и месечният абонамент само за метрото.


Продажбата на тези карти спря от 1 януари и това доведе до поскъпване на транспорта за около 30 000 души, които преди това пътуваха са тях. Заради недоволството сред гражданите председателят на общинския съвет Георги Георгиев (ГЕРБ) предложи връщането на картите на старите цени - 23 лева за наземния транспорт и 35 лева за метрото.

 

Предложено беше и възстановяването на продажбите за една линия за ученици, студенти, докторанти и пенсионери.

 

Предложението вече мина през транспортната комисия в общинския съвет. Предстои гласуването от водещата комисия по обществен ред и сигурност и евентуалното приемане на заседанието на съвета в четвъртък.

 

Комисията не прие идеята на независимия общински съветник Борис Бонев картите за една линия да поевтинеят. Идеята му беше вместо за 23 лева персонализираните документи за една линия да се продават за 20 лева, тези без име и снимка - за 25 лева вместо за 28 лева. За метрото персонализираната карта да остане 35 лева, а неперсонализираната да поевтинее от 42 на 40 лева. Аргументът му беше, че така сумите щели да са "по-кръгли" и да се връща по-лесно ресто.

 

Като контрапредложение Калоян Паргов от БСП предложи още по-ниски цени.

И двете идеи бяха отхвърлени.

 

Друго изменение - отпадането на глобата за невалидирани карти в размер на 3 лева, също не беше прието от комисията по транспорт. То беше предложено от Георгиев със същия аргумент - не е достатъчно добре обяснено от Центъра за градска мобилност.

 

Предложението беше подкрепено по принцип и от БСП, и от съветници от "Демократична България". Това беше една от критикуваните промени в правилата за пътуване, която влезе в сила от 1 януари. Мотивът за въвеждането ѝ беше събирането на по-точни данни за пътуванията и натовареността на линиите, които да помогнат за оптимизиране на маршрутите и разписанията.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама