”Направихме проверка на парите, които трябва да бъдат платени на Столична община по европейски средства. По ”Граф Игнатиев” има доста проблеми с настилката, които са свързани с пропадания.” Това заяви служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков в предаването ”Денят започва” по БНТ. По думите му на ”Граф Игнатиев” е направена проверка освен от регионално министерство и от Европейската прокуратура.
"Кметът на София трябва да намери възможност и заедно със строителите да възстановят проблемите. Този строителен хаос започва да действа на политическата сила, която го създаде. Бях много ясен, че не искам да влияя на местните избори. Очакваме да получим европейски пари, за да бъде направен ремонт на “Графа” и паветата да бъдат в много по-добро състояние. Успяхме да дадем своята експертиза и да помогнем на Столична община", посочи Шишков.
Според служебният министър последните 8-10 години са период за строителство на магистрали, свързан с липсата на асфалт: "Аз наричам това строителна бутафория. когато се излее нов асфалт пътя има много елементи, които трябва да отговарят на определени норми. АМ “Хемус” е шампион за това - колко липсва от асфалта. При 28 см необходим асфалт - на едно място има 18 см, на друго 21см. Не мога да кажа колко пари са спестени по този начин. На АМ “Марица” при 30 см необходим асфалт, там са между 23-24 см. Пак има липса, която прави около 20%. не се интересувам коя фирма е извършила ремонта. Във всяка проверка се установява, че липсват слоеве асфалт. Това ни дава въможност още тази година да се правят проверки и търгове, за да може държавата да направи основен ремонт на магистралите. Буквално магистралите се разпадат в момента, когато изтече гаранцията", отбеляза министърът на регионалното развитие.
Шишков посочи, че по проверките МРРБ работи съвместно с Министерство на вътрешните работи. И подчерта, че резултатите вече не ги изненадват. Министърът бе категоричен, че водопроводът София- Перник е незаконен: "За мен това е политическа авария. Кризата с водата в Перник беше заради недалновидно управление. Той не се използва. Продължава да няма строителни книжа. Но никой няма да го събори", уточни още Шишков. Той коментира, че до месец и половина ще започне строителството на последния лот на магистрала “Европа”.