Арестът на Велико Желев ме изненада, защото големият проблем в строителството и нередностите в пътния сектор са на държавата като възложител. Именно тя е допуснала незаконно строителство при ремонтите на републикански пътища в периода от 2018 до 2021 г., извършвайки основен ремонт, скрит като текущ. По този начин е нямало никакъв контрол.
Това заяви пред Българското национално радио служебният регионален министър арх. Иван Шишков.
Повод за коментара му е снощният арест на шефа на "Хидрострой" - една от големите строителни фирми у нас. Именно тя е и една от компаниите, получили авансови плащания за строежа на АМ "Хемус". Според информацията към момента обаче ареста на Великов, както и претърсването на няколко адреса, са свързани с принуда на служител, а не разследвания за пътни измами.
По думите на Шишков именно контролът е необходим, “за да знае някой, че когато реши да си затвори очите, винаги може да носи отговорност". Лошото състояние на Северната скоростна тангента и на АМ “Хемус” са породили проверките, посочи още министърът.
Именно “Хидрострой” е една от големите фирми, участвали в строителството.
Регионалният министър говори и за проблемите с инхаус поръчките за строителство на участъци от АМ “Хемус“ и пътя Видин - Ботевград, възложени през 2018-2019 г.
По думите му, в случая става дума за безотговорно дадени аванси, включително за участъци, за които е нямало готовност да се строят.
“Огромният проблем е, че са назначени строители, даден им е огромен аванс, но това е капан, в който попаднаха заедно с държавата. В момента те искат индексация на цените, които са дали преди инфлацията, но няма как да я получат при положение, че са взели огромни аванси. Трябва да построят каквото могат в рамките на този аванс и след това да има предоговаряне на цени“, коментира министърът.