НОВИНИ


Шефът на "Хидрострой" имал пари, защо му било да пребива служител, пита пътищар

15 6500 08.03.2023
Шефът на

Пътищарите недоумяват защо сега се случват показни действия като ареста на Велико Желев, собственик на “Хидрострой” - една от най-големите строителни фирми, печелила обществени поръчки за милиони. Прeд bTV Георги Златев от браншовата камара “Пътища” едва ли не заяви, че недоумява как човек с толкова голям бизнес и толкова много пари би се занимавал с побой на бивш свой служител за едни 68 хил. лева.


“За мен е странно как собственик на компании, работещи с милиони, уволнил само преди няколко дни служител за сериозни нарушения, да бъде обвинен, че за 68 000 лв. е нанесъл побой на този служител. Струва ми се, че няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела, да отделя от времето си за подобни задачи. Хората в "Хидрострой“ продължават да работят. Няма как да спре целият този механизъм. Целият бранш е озадачен защо точно сега се случват подобни показни действия, но се надяваме съвсем скоро да излязат всички данни и да може да се коментира в пълнота”, посочи Златев. 

 

Припомняме, че арестът на Велико Желев стана в понеделник вечер, след акция на полицията. Претърсени бяха няколко адреса като според първоначалната информация действията нямаха общо със строителната дейност на Желев. По-късно прокуратурата съобщи, че става дума за разследване срещу шефа на “Хидрострой” и още двама души, които са притискали бивш свой служител и са му нанесли побой. 

 

Акцията обаче дойде в интересен момент, в който от Министерството на регионалното развитие и благоустройството заговориха за нарушения при строежа на пътища и 30% липсващ асфалт при проверка на АМ “Хемус”. Един от строителите на автомагистралата е именно “Хидрострой”, получила и авансови плащания от държавата. 

По думите на Георги Златев думата аванс е станала мръсна дума.


“Световна практика е, когато искате да постигнете добра цена за строителство, да се договорят двете страни за авансово плащане. Няма никакъв проблем. Авансовите плащания са обезщетени с банкови гаранции и застраховки“, заяви той.

 

“В сроковете, в които беше предвидено да бъде изградена АМ “Хемус“, са отпуснати аванси, така че да се случи бързо и на добри цени. Оттам нататък изкривяването за използването на тези аванси и забавянето на строителството, вече три години, е друго“, допълни Георги Златев.

 

Пред ФрогНюз Богдан Милчев от Института за пътна безопасност загатна, че има връзка между служебния регионален министър арх. Иван Шишков, шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Венцислав Ангелов и “Хидрострой”, като заяви, че съвсем умишлено е започнала проверката на Северната скоростна тангента и АМ “Хемус”, а Шишков се е еманципирал от “Хидрострой” преди седмица с тези свои твърдения, защото МРРБ има вътрешна информация от Европейската прокуратура за водено разследване. 

 

По думите му проверката на Северната скоростна тангента и откритите нарушения не трябва да бъдат използвани за сочене с пръст.

 

"На Северната скоростна тангента има две активни ленти – една изпреварваща плюс една зона, в която могат да спират автомобилите. Единствено в крайната дясна активна лента имаме подобни деформации. Но нека тази проверка да не бъде просто сочене с пръст и да се казва целият пътен бранш краде, а да бъде установено къде е проблемът, а не само частта от него, която ни устройва“, каза Георги Златев.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама