Пътищарите недоумяват защо сега се случват показни действия като ареста на Велико Желев, собственик на “Хидрострой” - една от най-големите строителни фирми, печелила обществени поръчки за милиони. Прeд bTV Георги Златев от браншовата камара “Пътища” едва ли не заяви, че недоумява как човек с толкова голям бизнес и толкова много пари би се занимавал с побой на бивш свой служител за едни 68 хил. лева.
“За мен е странно как собственик на компании, работещи с милиони, уволнил само преди няколко дни служител за сериозни нарушения, да бъде обвинен, че за 68 000 лв. е нанесъл побой на този служител. Струва ми се, че няма как човек, ангажиран с толкова важни бизнес дела, да отделя от времето си за подобни задачи. Хората в "Хидрострой“ продължават да работят. Няма как да спре целият този механизъм. Целият бранш е озадачен защо точно сега се случват подобни показни действия, но се надяваме съвсем скоро да излязат всички данни и да може да се коментира в пълнота”, посочи Златев.
Припомняме, че арестът на Велико Желев стана в понеделник вечер, след акция на полицията. Претърсени бяха няколко адреса като според първоначалната информация действията нямаха общо със строителната дейност на Желев. По-късно прокуратурата съобщи, че става дума за разследване срещу шефа на “Хидрострой” и още двама души, които са притискали бивш свой служител и са му нанесли побой.
Акцията обаче дойде в интересен момент, в който от Министерството на регионалното развитие и благоустройството заговориха за нарушения при строежа на пътища и 30% липсващ асфалт при проверка на АМ “Хемус”. Един от строителите на автомагистралата е именно “Хидрострой”, получила и авансови плащания от държавата.
По думите на Георги Златев думата аванс е станала мръсна дума.
“Световна практика е, когато искате да постигнете добра цена за строителство, да се договорят двете страни за авансово плащане. Няма никакъв проблем. Авансовите плащания са обезщетени с банкови гаранции и застраховки“, заяви той.
“В сроковете, в които беше предвидено да бъде изградена АМ “Хемус“, са отпуснати аванси, така че да се случи бързо и на добри цени. Оттам нататък изкривяването за използването на тези аванси и забавянето на строителството, вече три години, е друго“, допълни Георги Златев.
Пред ФрогНюз Богдан Милчев от Института за пътна безопасност загатна, че има връзка между служебния регионален министър арх. Иван Шишков, шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Венцислав Ангелов и “Хидрострой”, като заяви, че съвсем умишлено е започнала проверката на Северната скоростна тангента и АМ “Хемус”, а Шишков се е еманципирал от “Хидрострой” преди седмица с тези свои твърдения, защото МРРБ има вътрешна информация от Европейската прокуратура за водено разследване.
По думите му проверката на Северната скоростна тангента и откритите нарушения не трябва да бъдат използвани за сочене с пръст.
"На Северната скоростна тангента има две активни ленти – една изпреварваща плюс една зона, в която могат да спират автомобилите. Единствено в крайната дясна активна лента имаме подобни деформации. Но нека тази проверка да не бъде просто сочене с пръст и да се казва целият пътен бранш краде, а да бъде установено къде е проблемът, а не само частта от него, която ни устройва“, каза Георги Златев.