БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


7 магистрали до края на втория си мандат обеща Борисов

11 5684 03.09.2010
7 магистрали до края на втория си мандат обеща Борисов

След като премиерът Борисов размаха пръст на строителите на на автомагистрала „Люлин” при пътен възел Драгичево, той направи пъправи първа копка за строителството на последната отсечка от АМ "Тракия".



Мминистър-председателят заяви отговорно, че България ще има седем магистрали – три от тях ще бъдат изградени още по време на първия мандат на ГЕРБ, останалите четири през втория, а през 2014 г. ще тръгнат  дейностите по проектите „Черно море” и „Струма"

По думите на премиера целта на правителството е чрез строежа на магистрали да се намалят жертвите по пътищата и да се съживи българската икономика. „Кому е нужно пристанище Бургас ако до него няма добър път”, коментира премиерът. Той бе категоричен, че обещанието за пускане на магистралата в експлоатация през 2012 г. ще бъде спазено, както и това за столичния метрополитен и магистрала „Люлин”.

Борисов наблегна, че неговото правителство е ускорило значително изграждането на магистрала “Люлин”, след като предходният кабинет не е контролирал строителството и се е стигнало до забавяне от години. “Предишното правителство ги е търпяло да работят с 8 % изпълнение. Една снимка в началото на предизборната кампания и с това им е приключила цялата дейност. Каквото и да говорят, разликата е поне с осем пъти по-добре. Моят дядо казваше – имането е поне три пъти по-хубаво от немането, а ние сме поне осем пъти по-добри от предишното правителство”, каза Борисов.

“До 20 дена трябва да пуснем движението по една от естакадите. В края на ноември трябва да е готово на биндер. Тунелите вървят добре, за изолацията на мостовете промениха технологията, след като нашата лаборатория ги замери, че не са добри изолациите и сега ще слагат пет пъти по-скъпа. Чухте какво им казах – който се е мотал пет години, сега ще плаща по-скъпо. Нашата цел е да се пусне за зимния сезон, за курортите движението в посока Кулата и Благоевград и да се осигури на гражданите възможно най–доброто трасе тук”, припомни Борисов. Той обясни, че допълнителните работи по магистралата, нейното „накичване”, може да се направи и догодина, изтъкна министър-председателят.

Премиерът каза, че се надява да бъдат усвоени 145 млн. евро до края на годината, предвидени за АМ „Люлин” по програма ИСПА. Платени са 107 млн. евро. Според Борисов европейският и българският данъкоплатец са си свършили работата и чакат завършването на магистралата. В момента на строителния обект са ангажирани 400 души, привлечени са и двама подизпълнители.

На въпрос дали ще има санкции за изпълнителя „Мапа Дженгиз”, ако не успее да се справи до крайния срок, Борисов каза: “Ние навсякъде слагаме много тежки санкции, още повече тук, когато се опъваха, когато създаваха проблеми, говорих с турския премиер, тъй като в Турция те са голяма компания. Те там са поели ангажимент. Аз съм казал – не се ли справят, повече турска компания не пускам. Така че те имат и други тежести върху дейността си. Ще се върна на хубавата българска поговорка – Не е луд, който яде зелника, а който му го дава”.

През 2007 и 2008 година магистрала „Люлин” е изпълнявана по осем процента. Когато е трябвало да бъде приключена в края на 2009 година, е била готова едва на 33 %, тоест една трета. За три години са свършени само 30 %, а сега правителството на ГЕРБ трябва да направи за една година останалата част, което е осем пъти повече като дейности, обясни регионалният министър Росен Плевнелиев.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама