След като премиерът Борисов размаха пръст на строителите на на автомагистрала „Люлин” при пътен възел Драгичево, той направи пъправи първа копка за строителството на последната отсечка от АМ "Тракия".
Мминистър-председателят заяви отговорно, че България ще има седем магистрали – три от тях ще бъдат изградени още по време на първия мандат на ГЕРБ, останалите четири през втория, а през 2014 г. ще тръгнат дейностите по проектите „Черно море” и „Струма"
По думите на премиера целта на правителството е чрез строежа на магистрали да се намалят жертвите по пътищата и да се съживи българската икономика. „Кому е нужно пристанище Бургас ако до него няма добър път”, коментира премиерът. Той бе категоричен, че обещанието за пускане на магистралата в експлоатация през 2012 г. ще бъде спазено, както и това за столичния метрополитен и магистрала „Люлин”.
Борисов наблегна, че неговото правителство е ускорило значително изграждането на магистрала “Люлин”, след като предходният кабинет не е контролирал строителството и се е стигнало до забавяне от години. “Предишното правителство ги е търпяло да работят с 8 % изпълнение. Една снимка в началото на предизборната кампания и с това им е приключила цялата дейност. Каквото и да говорят, разликата е поне с осем пъти по-добре. Моят дядо казваше – имането е поне три пъти по-хубаво от немането, а ние сме поне осем пъти по-добри от предишното правителство”, каза Борисов.
“До 20 дена трябва да пуснем движението по една от естакадите. В края на ноември трябва да е готово на биндер. Тунелите вървят добре, за изолацията на мостовете промениха технологията, след като нашата лаборатория ги замери, че не са добри изолациите и сега ще слагат пет пъти по-скъпа. Чухте какво им казах – който се е мотал пет години, сега ще плаща по-скъпо. Нашата цел е да се пусне за зимния сезон, за курортите движението в посока Кулата и Благоевград и да се осигури на гражданите възможно най–доброто трасе тук”, припомни Борисов. Той обясни, че допълнителните работи по магистралата, нейното „накичване”, може да се направи и догодина, изтъкна министър-председателят.
Премиерът каза, че се надява да бъдат усвоени 145 млн. евро до края на годината, предвидени за АМ „Люлин” по програма ИСПА. Платени са 107 млн. евро. Според Борисов европейският и българският данъкоплатец са си свършили работата и чакат завършването на магистралата. В момента на строителния обект са ангажирани 400 души, привлечени са и двама подизпълнители.
На въпрос дали ще има санкции за изпълнителя „Мапа Дженгиз”, ако не успее да се справи до крайния срок, Борисов каза: “Ние навсякъде слагаме много тежки санкции, още повече тук, когато се опъваха, когато създаваха проблеми, говорих с турския премиер, тъй като в Турция те са голяма компания. Те там са поели ангажимент. Аз съм казал – не се ли справят, повече турска компания не пускам. Така че те имат и други тежести върху дейността си. Ще се върна на хубавата българска поговорка – Не е луд, който яде зелника, а който му го дава”.
През 2007 и 2008 година магистрала „Люлин” е изпълнявана по осем процента. Когато е трябвало да бъде приключена в края на 2009 година, е била готова едва на 33 %, тоест една трета. За три години са свършени само 30 %, а сега правителството на ГЕРБ трябва да направи за една година останалата част, което е осем пъти повече като дейности, обясни регионалният министър Росен Плевнелиев.