Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, представени от Европейската комисия.
Според данните всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40 на сто са слабо запознати.
У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41 от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63 на сто.
Мнозинство от 76 на сто от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61 на сто вярват в обществените служби за защита на потребителите.
В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55 на сто, докато средно за ЕС е 72 процента.
У нас 83 на сто от участниците са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили. Но в същото време почти толкова хора са отговорили, че в последната година са се натъкнали на лоши търговски практики.
В ЕС двойно по-често потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9 на сто.
Подобен е и делът на европейците, които са имали проблем със стока, но не са направили нищо, за да го решат. Най-честата причина да не се предприемат мерки е очакването, че това ще отнеме много време както и че е твърде сложно.
В България 39 на сто се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги, а 36 на сто - от нечестни договорни условия.