Страните от Европейския съюз днес постигнаха окончателно споразумение за определяне на по-строги национални цели за намаляване на емисиите от въглероден диоксид в някои сектори от икономиките си и за разширяване на екосистемите, които го абсорбират (горите, почвите... - бел. ред.), предаде Ройтерс.
Директивите са част от голям пакет от мерки за борба с изменението на климата. Те се част от политиките на ЕС, съгласно които до 2030 г. страните от Евросъюза трябва да намалят с 55 на сто нетните емисии от парникови газове спрямо нивата от 1990 г., пише БТА.
Европейският парламент окончателно одобри тези мерки миналата седмица.
Част от регулациите предвиждат между 2030 г. и 2034 г. производителите на моторни превозни средства да получават т. нар. въглеродни кредити, само ако машините им не отделят годишно повече от 4 грама грама въглероден диоксид на километър пробег.
В момента лимитът е установен на 7 грама въглероден диоксид на километър пробег.
Въглеродните кредити са пазарни механизми за минимизиране на емисиите на парникови газове. Компаниите, които постигат въглеродни компенсации (намаляване на емисиите на парникови газове), може да получат въглеродни кредити.
Те имат възможност да ги продават на фирми, които не успяват да изпълнят целите за намаляване на вредните газови емисии.
По този начин те могат да спазят изискванията за лимит на емисиите на парникови газове, дори когато ги надвишават, отбелязват експерти.