Фирмите, които се конкурираха да строят магистрала "Тракия", сега са в битка за околовръстното на София. Това стана ясно вчера при отварянето на офертите за отсечката от "Симеоновско шосе" до кв. Младост.
В търга за 3,5-километровата отсечка сега играят 11 компании и сдружения, като в 9 от тях има фирми, които играха и на търга за магистралата. "Главболгарстрой", които построиха отсечката от бул. "България" до "Симеоновско шосе", играят сега самостоятелно в състезанието. Германската "Хохтиф" и австрийците от "Алпине" също участват без партньори.
Строителят на лот 2 на магистрала "Тракия" "Трейс груп" се появиха в състезанието с леко променен състав от този, с който работят по аутобана. Името на обединението е "Южна дъга". Новите им съотборници са "Станилов", който строи метрото на София и завода за боклука в столицата, и "Балканстрой". Другите в обединението са "Пи Ес Ай" и "СК 13 - Пътстрой".
"Холдинг Пътища" на бизнесмена Васил Божков участва в сдружение "СОП Южна дъга". Тук се явяват с добре познатите си партньори от търговете за "Тракия" - "Галчев инженеринг" и "Пътностроителна техника".
Хърватската "Конструктор" играе също е със стария си партньор - "АБС Асфалт бетон". Тяхното обединение е "АБСКИ лот 31".
"Автомагистрали Хемус" и "Инжстрой" се явяват заедно. Други партньори са "Автомагистрали Черно море" и "ИСА 2000".
В консорциума "Ринг роуд 2010" са испанците "Копаса", бургаската "Понсстрой" и "Пътстройинженеринг".
"Рингщрасе обединение Младост" пък е името на сдружението на "Кемна бау", ХСС и "Монолит".
От пътната агенция са предвидили бюджет от около 55 млн. лв. Парите идват от оперативна програма "Регионално развитие".
Високата цена, която е близо 6 млн. лв. на километър, била заради трудни за изпълнение съоръжения. Предвидени са локални платна, две ленти във всяка посока и по една аварийна. Експерти от бранша обаче очакват доста по-ниски цени. Пътищарите предвиждат около 40 млн. лв.
Търгът се случва сега, защото сме спестили пари от другите 14 лота по оперативната програма, обясниха от строителното министерство.
До 30 дни комисията ще определи кой от участниците ще се грижи за южната дъга на околовръстното. До тогава ще бъдат отворени и ценовите оферти. В случая 80% от оценката се формира цената, 20% - от гаранционните срокове. Всички фирми дадоха еднаква гаранция - 68 месеца за пътните съоръжения и 36 за пътната настилка.
Срокът за самия строеж, който дават участниците, е 2 години.