Карта на независимите дигитални медии в Европа представиха в рамките на инициативата Project Oasis. В списъка са включени 23 български медии, сред които и Frognews.bg
Проектът е на SembraMedia, мрежа от повече от 1000 дигитални издатели в 24 държави в Латинска Америка, Испания, Съединените щати и Канада, в сътрудничество с European Journalism Centre (EJC), Google News Initiative (GNI), International Media Support (IMS), Media and Journalism Research Center (MJRC), and Global Forum for Media Development (GFMD).
Сред останалите медии, попаднали в проект “Оазис”, са Mediapool, онлайн предаването “Алтернативата”, сайта “Actualno”, “Факти”.
Обобщението от доклада за страната ни показва, че независимите онлайн медии у нас са в криза през последните няколко години. Причина за това е не само пандемията от COVID-19, но и приетия през 2018 г. закон "Пеевски", който наложи на медийните организации да се регистрират в Министерството на културата и да декларират информация за източниците си на финансиране.
В резултат на това през последните години фалит са обявили две регионални медии. Други пък изпитват сериозни финансови затруднения.
В последния доклад на "Репортери без граници" за свободата на словото България се изкачи с 21 позиции и се премести на 91-во място от 112-тото, което заемаше предходната година. Страната ни бе сочена за пример за завладяни от държавата медии в периода 2009 - 2021 г., когато на власт бе бившият премиер Бойко Борисов. Лидерът на ГЕРБ управлява няколко мандата, но междувременно е обвиняван за връзки с мафията. Управлението му бе белязано от спад в свободата на словото, а някои медии бяха използвани за упражняване на политически натиск, отбелязват от "Репортери без граници".
В този контекст много медийни собственици бяха обвинени или в автоцензура, или в сътрудничество с правителството. В същото време правителствени служители бяха обвинени, че отпускат европейски средства към лоялни на властта издания.
Българският медиен пазар беше силно засегнат през 2009 г. след голямата финансова и икономическа криза. Водещи инвеститори в българската медийна индустрия като Frankfurter Allgemeine Zeitung и News Corp напускаха пазара, а медийни магнати като Пеевски активно придобиваха тези медии от тях, трупайки влияние. Нещо повече - през последните няколко години България стана обект на критики заради твърде явната монополизация на медийния сектор.