Близо 6,5 млн. лева по ОП „Регионално развитие” ще бъдат отделени за създаване на сайт на туристическата дестинация България, който ще бъде с мултимедиен каталог на туристически обекти.
Изпълнител на проекта е Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, а продуктът трябва да бъде готов до края на следващата година.
Националният туристически портал ще бъде на девет езика, сред които арабски и иврит, и ще представя над 400 обекта и маршрута, обясни ръководителят на проекта Стоян Георгиев.
Изработването на сайта, който използва съществуващия туристически портал на България, ще струва 2 млн. лв.
Анализ на икономическото министерство показва, че интернет е най-ефективният и ценово изгоден начин за представяне на България като туристическа дестинация.
По данните на Euromоnitor онлайн туристическият пазар в рамките на Европейския съюз до 2011 година се очаква да нарасне с 20 процента и да достигне обем от 65 млрд. евро.
Това няма да е сайт, който просто рекламира България, а в него ще има препратки към други източници на информация, туристически организации, туроператори, коментира Стоян Георгиев.