Мащабен проект за почти 8 милиона лева ще залее с туристическа реклама на България европейския пазар. Целта му е да бъде увеличен броя на туристи с 5%, което ще доведе до прогнозните 3% ръст на приходите от туризъм.
Трите пазара, към които ще бъде насочена рекламата на България като туристическа дестинация са Германия, Русия и Великобритания.
Продуктовият микс на България към момента се доминира от изключително висока териториална концентрация, която е основно от потока от туристи, насочен към морските и ски курортите на България, казва ръководителят на проекта Ася Йосифова. По думите й това води до по-ниска добавена стойност за бизнеса, съответно непълноценно използване на туристическия потенциал на страната. С едно по-разнообразно представяне на България с продукти като културно-опознавателни пътувания, еко и селски туризъм, гурме туризъм, винени турове ще бъде разнообразено предлагането на повече туристически продукти, което е добра възможност за привличане на нови сегменти туристи, смята Йосифова.
При осъществяването на мащабната рекламна кампания в Русия се залага изключително на телевизията, като са подбрани канали, които са популярни и в Латвия, Естония, Литва и Киргизстан.
Ще се публикуват и печатни реклами в специализирани списания с общ тираж 2 620 000 броя на месец - GEO, „Вокруг Света" и бордови издания. Залага се още на радиореклама със спотове от по 30 секунди, чието излъчване ще стартира през май, като очакваната аудитория е около 22 млн. души.
През периода октомври - ноември 2010 г. и април - май 2011 г., ще бъде атакувано руското интернет пространство, където е предвидено да се публикуват рекламни банери с пряка връзка към националния сайт, като се целят 9 млн. импресии.
Ще бъде организирана и външна реклама в Москва и Санкт Петербург, където потенциалната аудитория са 12 милиона граждани. Рекламни пана на България ще бъдат поставени и в метрото в тези три града, откъдето ежедневно преминавата милиони граждани и гости на Русия.
В Германия пък се таргетират 30 млн. потенциални потребители. За период от една година са планирани поне 60 публикации в специализирани издания, както и 16-странична брошура във FVW. Потенциалната аудитория там е 600 000 души. Вложки ще има и във вестниците Sonntag Aktuell и изданията на WAZ.
Външна кампания с големи визии ще достигне до всички целеви групи в Берлин, Франфурт, Кьолн, Лайпциг, Щургарт, Мюнхен.
Предвидени са и 260 излъчвания на 3о секунден спот по водещите телевизионни канали - RTL, RTL 2, Super RTL, NTV, VOX. Предвижда се тази реклама да стигне до 10 млн. човека.
Все още не е избран изпълнител на проекта за реклама на България във Великобритания, както и самата рекламна стратегия. В момента документацията е в Агенцията по обществени поръчки и се очаква да бъде приета скоро от управляващия орган - Министерство на регионалното развитие и благоустройството.
Заради финансовата криза семействата с деца и пенсионерите остават най-сигурните туристи за България. Според Ася Йосифова България ще остане привлекателна за тази група туристи заради доброто съотношение между цена и качество на услугата. Пред Дарик Йосифова коментира, че продуктите от рекламната кампания ще отговарят на предлаганото качество и ще успеят да откроят страната ни от основните конкуренти пазари Гърция и Турция.
“Първата и най-голяма целева група са семейства с деца и хора на възраст между 25 и 45 години, които са чувствителни по отношение на цените, а от друга страна, търсят мек и благоприятен климат и добри условия за децата си. Втората група са пенсионерите на възраст над 55 години, които имат много свободно време и добър доход, както и сериозен интерес към специализираните продукти, които предлага България като културно-опознавателен туризъм, балнео, спа и уелнес туризъм, винени турове, гурме туризъм. И третата група, която планираме за Германия, това са бизнес посетителите. Те са на кратки посещения в България, имат висок доход и търсят добри условия за настаняване, за развлечение и добра база за мероприятията си”, каза още Йосифова.