Новото правителство, което днес ще се сформира, незабавно трябва да направи ревизия на всички плащания, които са извършени през последните две години от МРРБ, защото ние от Института за пътна безопасност многократно сме подавали сигнали за нередности, свързани именно с разплащанията и обвързаностите, които има между министри и строителни фирми.
Това каза за ФрогНюз Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
“Главният прокурор, който към момента е изключително активен към политиците от страна на парламента, трябва незабавно да започне разследвания и към министър Иван Шишков и предходните министри Гроздан Караджов и Виолета Комитова, тъй като само за 2022 г. отчетът на АПИ е 7 км. път, който те са построили. Имаме само 7 км., което означава, че всичко останало са празни приказки”, допълни Милчев..
“Затова е необходимо да се извърши всеобхватно разследване и да бъдат спрени абсолютно всички обществени поръчки, тъй като има изключително скандални такива, които и в момента текат. Прави впечатление, че всички обществени поръчки, които се направиха през последните няколко месеца след Нова година и за тунела “Ечемишка” и за другите големи поръчки, те бяха на принципа, че всички участници биваха дисквалифицирани, а оставяха само тази фирма, която трябваше да спечели”.
“Това, което мога да кажа абсолютно конкретно, е, че само от началото на годината близо 1 млрд. лв. са раздадени и разплатени на фирми, свързани с “Хидрострой”. Те са свързани чрез консорциум или по други параграфи към тях са разпределени над 1 млрд. лв. от държавния бюджет.”, подчерта Богдан Милчев.
“За последната година и половина прави впечатление, че фирмите, които печелят обществените поръчки към АПИ са само две”.
“Необходима е спешна ревизия и изцяло нова политика, която ние от Института по пътна безопасност очакваме, но ще продължим да бъдем изключително критични ако видим, че се продължава по старите схеми”, категоричен е той.
Мнението е на екпертът Богдан Милчев от Института по пътна безопасност и не е задължително да съвпада с редакционната позиция на ФрогНюз.
Разговаря Констанца Илиева