Възвръщаемостта на средствата, вложени в културно-исторически туризъм, е около 200 пъти, така че си заслужава да се инвестира в този бизнес.
Това каза вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков в дискусията "Мощите на Свети Йоан Кръстител - уникална възможност за популяризиране на българското културно-историческо наследство".
Той посочи, че трябва да се направи списък от най-характерните за нашата страна обекти, към които да бъде насочена работата по инвестиране и популяризиране.
Трябва да бъдат подредени и по приоритет, в зависимост от конкретната полза, която могат да имат развитие на икономиката. В този смисъл в подобен списък могат да се включат и обекти, които са в по-изостанали икономически региони, като Кърджали, Странджа, Видинско. Инвестирането там ще доведе и до възраждане на местните икономики, смята финасист номер 1.
Приоритет според вицепремиера е развитието и на други подходящи услуги, които да задържат туристите в района по-дълго време. Като пример Дянков посочи балнеотуризма, винарството.
На свой ред Божидар Димитров уточни, първите стъпки, за да бъде един обект готов за културен туризъм, първите стъпки са са проучване, реконструкция и реставриране, социализация и разбира се - рекламиране.
Министър Димитров отбеляза, че от откриването на мощите на Свети Йоан Кръстител на остров Св. Иван до края на август 100 хил. души са посетили Созопол.
По думите му, ако тогава не са били факт силната реклама и големият скандал около негово изказване, това е нямало да се случи.
Димитров подчерта, че в страната ни хората от археологическата гилдия трябва да се обединят около нещо, което в Европа се случва - възстановяването на културно-исторически обекти да става в цялост.