Конгресен център Пампорово, хотел Перелик 5*
Как бисерите на Свещената планина да бъдат съчетани в маршрути за културно-исторически туризъм, които да изпълнят със съдържание първия по рода си регионален бранд у нас - Бранд Родопи, ще обсъжда международният форум "Пампорово - сърцето на Бранд Родопи. Културно-историческият туризъм като фактор за развитието на региона".
Той се организира от "Стандарт" и националната кампания "Чудесата на България", която медията ни провежда вече 13 години, Националният борд по туризъм, Фондация "Кредо Бонум" и Общество "Културно наследство" - българският представител на най-голямата и най-престижната европейска организация за опазване на културно-историческото наследство в Европа "Европа Ностра".
Представители на изпълнителната, законодателната и местната власт, на научните среди, бизнеса, неправителствените организации и медиите ще продължат голямата дискусия за създаването на регионални туристически брандове, които да превърнат страната ни в топ европейска дестинация за целогодишен туризъм и да спомогнат за развитието на регионите и заличаването на неравенствата между тях.
Дебатът стартира миналата година в столицата на Родопите Кърджали, където медията представи първата по рода си книга у нас "Чудесата на Родопите. 50 легенди". В нея по най-увлекателен начин се предават малко познатата писана и неписана история на Свещената планина.
В края на миналата година тя организира и международния форум "Бранд България - докосни Чудесата", който положи основите на ребрандирането на страната ни като туристическа дестинация.
В резултат на кампанията "Бранд България" Министерство на туризма създаде работна група от представители на министерствата на туризма, културата, земеделието и регионалното развитие.
Форумът в Пампорово продължава и надгражда работата по Бранд България, като ще внесе новите предложения в Министерството на туризма, правителството и ресорната комисия в парламента.
Специално за конференцията в Пампорово от Гърция пристига Амелия Зепу, експерт в културно-историческия хъб на "Европа Ностра" в Атина, който отговаря за Балканите. Зепу ще представи проектите на хъба и възможностите за участие на България в тях.
Зам.-министърът на туризма проф. Мариела Модева ще изложи стратегията на ведомството за развитие на културно-историческия туризъм. А Цветелина Бориславова, собственик на най-влиятелната фондация за опазване на културно-историческото наследство "Кредо Бонум", ще представи визията си за туризъм 4 сезона основан на обектите и артефактите от древното ни минало.
В дискусията ще се включат народни представители от всички парламентарни групи, както и кметовете от областите Смолян и Пазарджик.
По време на форума ще бъде представена неправителствената организация Общество "Културно наследство" - официалният представител на "Европа Ностра" за България. През май медията знаково влезе в семейството на "Европа Ностра".
Там медията, която от 13 години провежда най-голямата кампания за опазване и развитие на културно-историческото наследство в страната ни "Чудесата на България, и Общество "Културно наследство" бяха изключително топло посрещнати от изпълнителния президент на организацията Херман Парцингер и генералния секретар Снешка Михайлович, дългогодишен партньор в кампанията "Чудесата на България".
Европейският път на "Стандарт" започна през 2018 г., когато "Европа Ностра" присъди на медията ни голямата награда за популяризиране на културното наследство. Медията е официален член на "Европа Ностра" от миналата година.
Учредители на Общество "Културно наследство" са още Фондация "Кредо Бонум", Националният борд по туризъм, УНСС, Фондация "Грижа за културното наследство" и Българската библиотечно-информационна асоциация.