|Ще работим за редуциране на административната тежест върху учителите. Ще отворим съответните нормативни документи, ще видим основните моменти в тях, да могат учителите да насочат своята работа към децата, за да могат да бъдат професионалисти на своето работно място.
Това заяви пред БНТ образователният министър проф. Галин Цоков.
По думите му резултатите от изпитите след 7-и и 10-и клас повтарят тенденции от миналите години. Според него положителното е, че резултатите по български език и литература са по-добри. При изпита по математика тенденцията остава резултатите да са по-ниски, отбеляза Цоков.
Министърът изрази мнение, че е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.
"За нашия екип тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. Що се отнася за такива изпити, външно оценяване - включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене", категоричен бе той.
Цоков коментира още, че е важно да се направи преглед на учебните програми.
"Преглед, при който първо да бъдат освободени от фактологическа тежест. И второ, това е по-дългосрочна амбиция, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани. Знанията да бъдат пряко свързани с практиката", уточни образователният министър.