Потребителите трябва да внимават за измама от името на „Български пощи“. От дружеството предупреждават, че отново се разпращат фалшиви електронни и SMS съобщения от името и/или с логото им.
От началото на месец юли преобладават SMS съобщенията. В тях клиентът се уведомява, че има пратка, като понякога се посочва и произволен номер. Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др.
От „Български пощи“ обръщат внимание, че във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и др.
Съобщенията се изпращат на английски или български език.
В някои от случаите, като подател на SMS –те и имейлите, се копира името на „Български пощи“ и електронният им адрес. От дружеството обясняват, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите, допълват от „Български пощи“.